خبرهای داغ:

علت مرگ ماهی‌های پشت سد شهرچای ارومیه اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت:منبع آلوده‌کننده موضعی و محدود، به صورت لحظه‌ای باعث ایجاد آلودگی و مرگ و میر تعدادی از آبزیان در دریاچه پشت سد شهرچای ارومیه بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۸۷۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

مهران نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: به دنبال درج اخبار مرگ و میر گسترده آبزیان و ماهیان در سد شهرچای ارومیه و انتشار آن در فضای مجازی بلافاصله اکیپ هایی از طرف این اداره کل تشکیل و به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی های اولیه با نمونه برداری آب در محدوده های مختلف سد شهرچای مشخص شد که کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب سد هیچ گونه مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: جهت حصول نتیجه نهایی مناطق بیشتری از سواحل سد مورد بررسی قرار گرفت که در محل ورودی آب رودخانه به داخل دریاچه سد و در محدوده تقریبی ۱۰۰ متری تعدادی لاشه ماهی حدود ۶۰ قطعه کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه منبع بسیار محدود بوده و از طرفی نیز آب به صورت قابل ملاحظه ای در محل جریان داشت، قابلیت خود پالایی آب دریاچه سد باعث از بین رفتن منبع آلودگی شده بود.

نظری گفت:در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در محل مشاهده نمی شود و تلفات مشاهده شده فقط مربوط به تعدادی ماهی بوده و از سایر جانداران موجود در محدوده هیچ گونه تلفاتی مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، هفته قبل انتشار تصاویری از تلف شدن تعدادی ماهی در پشت سد شهرچای ارومیه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب چشمگیری داشت که موجب شد کارشناسان محیط زیست استان از این محل نمونه برداری کنند.

سد شهرچای یکی از ۱۳ سد آذربایجان غربی است که بر روی رودخانه‌ای به همین نام احداث شده و آب شرب و کشاورزی مرکز استان را تأمین می‌کند.

ماهیگیری در پشت سد شهرچای یکی از مهمترین تفریحات مردم ارومیه است و ماهی کپور از ماهیان موجود در این آب ها به شمار می رود.

 انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار