مدیر سازمان بسیج اصناف سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد:
مدیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اصناف و بازاریان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان مبلغ یک میلیارد و 530 میلیون تومان وجه نقد جهت ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان جمع آوری کرده اند.
کد خبر: ۹۱۶۰۸۰۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سرهنگ پاسدار علیرضا بخته ای، مدیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: اصناف همانطوری که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته و در ۸ سال دفاع مقدس در تامین اقلام، تجهیزات، پوشاک ایفای نقش کرده است امروز هم در راستای کمک به سیل زدگان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: این سازمان در مرحله اول کمک رسانی به سیل زدگان اقلام ضروری را جمع آوری و با حضور گروه‌های جهادی متخصص صنفی به مردم آسیب دیده ارائه خدمت کرده است.

سرهنگ بخته‌ای با اشاره به مرحله دوم کمک به سیل زدگان بیان کرد: با توجه به مصوبه قرارگاه محرومیت زدایی مبنی بر کمک کلیه اقشار به ساخت منازل سیل زدگان، سازمان بسیج اصناف با همکاری اتاق‌های اصناف، بازرگانی، اتحادیه ها، مساجد بازار و... مصمم است تا برای تکمیل نقش آفرینی بسیج با اجرای جهاد همبستگی ملی همانند سال‌های دفاع مقدس گام‌های بلند و انقلابی دیگری در مرحله سوم برای جمع آوری کمک‌های مردمی جهت ساخت و تعمیر منازل مسکونی سیل زدگان بردارد.

مدیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان مسئولیت اصلی ساخت و ساز منازل سیل زدگان را بر عهده دولت دانست و تصریح کرد: بسیج با رویکرد تسهیل گری و به عنوان حلقه‌ی وصل، ظرفیت‌های مردمی را برای کمک به تحقق این هدف اساسی به صحنه می‌آورد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که بسیج اصناف از ظرفیت گسترده رده‌های مقاومت خود برای کمک به جمع آوری و ساماندهی حمایت‌های مردمی از سیل زدگان استفاده کند، ادامه داد: طرح ملی جهاد همبستگی با هدف استفاده از ظرفیت گسترده بسیج اصناف، اتاق‌های اصناف، اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌ها جهت پای کار آوردذن ظرفیت‌های مردمی برای کمک به ساخت منازل مسکونی سیل زدگان اجرایی می‌شود.

مدیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این طرح هر کاسب، هرتاجر و هر بازرگان طبق خواسته و میل خو با واریز نقدی دلخواه خود می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در مرحله اول مایحتاج ضروری سیل زدگان شامل آب معدنی، کنسروجات، پتو، زیر انداز جمع آوری به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون توسط یک دستگاه کامیون به منطقه سیل زده گلستان ارسال شده است.

این مسئول بیان کرد: جهت انجام مرحله سوم مبلغ یک میلیاردو ۵۳۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.
ارسال نظرات