خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم‌های عید غدیر مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۱۶۰۷۹۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان غربی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی در دفتر امام جمعه ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی تشکیل شد، اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌های مرتبط با موضوع غدیر در سال گذشته همکاری کافی را نداشتند.

وی بر لزوم تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: در صورت استفاده از خرد جمعی می‌توان برنامه‌هایی با کیفیت و کمیت مناسب طراحی کرده و مخاطبان جوان را هم جذب کرد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بر لزوم انسجام بخشی بین سازمان‌های مرتبط با این عرصه تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های این رویداد ارزشمند و تاریخ‌ساز می‌تواند محور اصلی برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و عقیدتی در مجموعه‌های مختلف باشد.

سرایی در ادامه برگزاری جلسات هماهنگی برنامه‌‌های غدیر با حضور مسوولان، نماینده ولی فقیه در استان، تشکیل ستادهای شهرستانی با محوریت ائمه جمعه استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه ائمه جمعه و مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان‌ها همکاری خوبی در این زمینه دارند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین برنامه در خوی، ارومیه، پیرانشهر و ماکو اجرا شد، ادامه داد: توزیع 114 کتاب با موضوع فرهنگی، فضاسازی و آذین بندی در سراسر استان، نورافشانی در 17 شهرستان و چهار بخش، برگزاری آئین دعای پرفیض ندبه، برگزاری 200 برنامه در دهه ولایت و امامت، برگزاری 18 جشن در عید سعید غدیر و ... از جمله اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.

وی بازسازی واقعه غدیر در پنج شهرستان طی سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: خوشبختانه جمعیت عظیمی هم از این برنامه فرهنگی و عقیدتی استقبال به عمل آوردند که امیدوار هستیم این روند امسال و سال‌های آتی هم تداوم پیدا کند.

سرایی تجلیل از خانواده شهدای سادات و مدافع حرم سادات را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اطعام نیازمندان با همت سپاه ارومیه و توزیع غذا بین 11 هزار نیازمند از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود، که امسال برای 40 هزار نیازمند این برنامه اجرا خواهد شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، برگزاری نشست بصیرتی عاشورا در امتداد غدیر، اعزام غدیرپژوه به دوره‌های غدیرشناسی در مرکز قم، برگزاری چهار شب شعر با عنوان غدیر، تجلیل از شعرای فعال، برگزاری 9 محفل انس با قرآن، برگزاری 39 مسابقه ورزشی، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری مسابقات هنری و فرهنگی، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم استان و ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم روستاهای دورافتاده، راه‌اندازی 114 ایستگاه صلواتی و ... را از جمله برنامه‌های برگزار شده در این ایام برشمرد.

سرایی برگزاری همایش روحانیان شهید استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این مراسم با حضور بیش از 800 نفر روحانی که 80 درصد آنها سابقه جهاد و حضور در جبهه دارند، با شکوهی مضاعف برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات