خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اقلید خطاب به نماینده این شهرستان:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اقلید در نامه‌ای اعلام کرد: دانشجویان دانشگاه دولتی اقلید خواستار رسیدگی مسئولان به عدم وجود مکان آموزشی درخور و در شأن دانشجویان این مرکز شدند.
کد خبر: ۹۱۶۰۷۶۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری  بسیج از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اقلید در خصوص مشکلات به وجود آمده در دانشگاه دولتی اقلید به نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نامه ای نوشتند:

متن نامه به شرح زیر است:

دکتر افضلی، نماینده مردم شهرستان اقلید

 داشتن یک دانشگاه دولتی خوب در طول دوره‌های مختلف همواره از دغدغه‌های مردم شریف اقلید بوده است. دانشگاه از منظر‌های مختلف دارای تاثیرات بسیار مهم و مثبتی بر فرهنگ، اقتصاد و آموزش یک منطقه دارد.

این دغدغه بزرگ که بعضا مورد سوء استفاده کاندیدا‌های مختلف مجلس در برانگیختن احساسات مردمی قرار گرفته بود سرانجام هشت سال پیش به همت نماینده مجلس وقت، رحمانی و حضرتعالی تاسیس شد. ابتدای تاسیس کار‌های ساخت و ساز این دانشگاه به سرعت در حال پیشرفت بود که به دلیل مشکلات که دقیقا مشخص نشد ساخت و ساز این واحد آموزشی متوقف شد.

با تکمیل شدن مجتمع آموزشی سما این واحد دانشگاهی به این ساختمان منتقل شد و در واقع با پرداخت اجاره بها به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه دولتی دارای مکان مشخص شد که متاسفانه با اقدامات نسنجیده، این واحد آموزشی در حال حاضر خانه به دوش است.

حال سوال اینجاست که چه طور می‌شود دانشگاهی که هشت سال از گرفتن مجوز‌های لازم آن می‌گذرد هنوز به استقلال ملکی نرسیده است؟ آیا در شأن بیش از ۸۰۰ دانشجوی این دانشگاه بود که پس از پیگیری‌ها و بحث‌های فراوان با مدیریت سما این دانشگاه خانه به دوش شود؟ البته بلاتلکیفی و عدم رفع مشکلات خوابگاه‌های این دانشجویان که از بدو تاسیس این دانشگاه گریبان گیر دانشجویان بوده است نیز خود حدیث مفصلی دارد که در این مجال نمی‌گنجد.

چرا هیچ کدام از مسئولان شهرستانی در ادامه کم کاری و کم لطفی‌ها در قبال دانشجویان این دانشگاه حاضر به پاسخ گویی و چاره اندیشی در این باره نیستند؟

مگر نه این است که دانشگاه مرکز رشد علم و فرهنگ و به فرموده خمینی کبیر دانشگاه کارخانه آدم سازی است؟ بر همگان روشن است که موفقیت دانشجویان و افزایش سطح علمی دانشگاه به پیشرفت و آبادانی هر په بیشتر شهر کمک خواهد کرد.

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی اقلید ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به این اتفاقات، پرچمدار مطالبات به حق دانشجویان بوده و با پرهیز از محافظه کاری و سیاسی کاری خواستار تلاش حداکثری مسئولان برای رفع مشکلات این مجموعه است.

ما به نمایندگی از دانشجویان این مرکز خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع و خواهان یک مکان آموزشی درخور و در شأن دانشجویان این مرکز می‌باشیم.

به دلیل حساسیت موضوع که اقدام فوری مسئولان را می‌طلبد، بسیج دانشجویی خواستار اعلام موضع و پاسخگویی مسئولان در این زمینه می‌باشد و در صورت عدم حاصل شدن نتیجه مطلوب این حق را با دانشجویان انقلابی می‌داند که مراتب را از طریق مبادی ذیربط و مراجع ذی صلاح پیگیری نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها