خبرهای داغ:
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: انجمن‌ها کارکردهای متعددی دارند و نباید از برنامه‌ریزی در حوزه پوشاک مدارس فاصله گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۰۷۴۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر نقش و جایگاه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در راستای تأکید بر ضرورت پیشبرد اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این انجمن اظهار داشت: انجمن پوشاک مدارس در حالی شکل‌گرفته است که با دارا بودن یک بانک اطلاعاتی قوی در بخش‌های گوناگون مرتبط به حوزه لباس فرم مدارس، می‌تواند در ذیل محل مراجعه افراد مختلف از جامعه بزرگ آموزش پرورش قرار گیرد.

قبادی با اشاره به انطباق رویکردها و برنامه‌های این انجمن با استانداردها و آئین‌نامه‌های دولتی اذعان داشت: این انجمن باید برای تبیین مسئله در بین اولیا مدرسه و فرزندان نقش‌آفرینی کند و ما معتقدیم فعالیت‌های اجرایی همچون همایش‌ها و جشنواره‌ها باید توسط این انجمن و در سایه همراهی دیگر مؤسسات انجام شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره پوشاک مدارس در راستای گردهمایی افراد و گروه‌های مرتبط با این جریان بیان کرد: بر این اساس جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره در آینده نزدیک برگزار می‌شود تا در مسیر برگزاری این رویداد مهم و ارزشمند، بحث تغییر نگرش نسبت به موضوعیت و ماهیت لباس مدارس به شکل جدی دنبال شود.

قبادی تصریح کرد: موضوع پوشاک مدرسه باید در اولویت کار مدارس در سراسر کشور قرار گیرد و به‌زعم من جشنواره‌ها بهانه‌ای برای تبیین، ترسیم، تثبیت و نمایش توانمندی‌های این موضوع مهم هستند.

مشاور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: جشنواره صرفاً به معنای یک دوره‌همی نیست بلکه از همه مهم‌تر معرفی جریانی را پیش می‌گیرد که تبیین مبانی موضوع و استمرار داشتن در توجه به این امور را به‌تمامی فعالان عرصه مربوط یادآوری خواهند کرد.

قبادی با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس در سال 95 اظهار داشت: در آن دوره بیش از 20 تا 25 جلسه میان مدیران آموزش‌وپرورش، اتحادیه‌های صنفی و نمایندگان وزارت ارشاد برگزار شد تا در آن جلسات مباحث مبنایی مختلفی موردگفتگو قرار گرفت.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه انجمن پوشاک مدارس باید از نهادهای مختلف مطالبه‌گری کند، اذعان داشت: ممکن است موضوع پوشاک مدارس در اولویت‌های برنامه‌ریزی محتوایی مدیران آموزش‌وپرورش نباشد اما در چند سال اخیر اولویت موضوع مطرح شد و باید عمق، کیفیت و دامنه پیدا کند که جشنواره می‌تواند کمک قابل‌توجهی در این بخش ارائه دهد.

قبادی در خاتمه با تأکید بر اینکه قانون ساماندهی مد و لباس و آئین‌نامه اجرایی آن برخی نقاط ضعف را دارد اما به حدی پردامنه است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در بخش‌های مختلف مرتفع سازد اظهار داشت:بهروی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس می‌تواند برای رفع نقاط ضعف و مأموریت‌های محول شده به سایر دستگاه‌ها در عرصه مورد بحث اقدامات مؤثری را انجام دهد و امید است در زمان مقتضی به اهداف مندرج در اساس‌نامه این انجمن، جامه عمل پوشانده شود.

 

ارسال نظرات