خبرهای داغ:

اجرای طرح جامع مرزبانی در کشور آغاز شد

فرمانده مرزبانی ناجا از تصویب و تایید طرح جامع مرزبانی توسط فرمانده کل قوا خبر داد و گفت: ایشان بالاترین اعتماد را به ناجا کردند که در تقویت مرز‌ها بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۸۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، قاسم رضایی در جمع‌خبرنگاران با اشاره به اینکه تمامی ایرانیان در مرزها حق و وظیفه دارند، اظهار کرد: فلسفه ملی بودن مرز نیز همین است و ایران اسلامی 80 میلیون مرزبان دارد که جای بسی افتخار است.

وی با ابراز تاسف از اینکه تبیین جایگاه مرز در کشور در رسانه‌ها مغفول مانده است، تصریح کرد: مرز یک کلمه مقدس بوده و نباید به آن به عنوان گفتمان نگریست بنابراین رسانه‌ها باید توجه خود را به تبیین و تشریح خدمات مرزی گسترش دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه یک نگاه توام با مودت و مهربانی است، گفت: خوشبختانه کشورمان با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه، آذربایجان و عراق ارتباط و روابط دوستانه‌ای داشته و به ویژه اینکه در زمان اربعین امام حسین(ع)، چهار میلیون نفر زائر در مرز مشترک ایران و عراق به صورت قانونی تردد کرده و هیچ مشکلی نیز به وجود نمی‌آید.

وی اظهارکرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روابط مناسبی را نیز با پاکستان آغاز کرده و با افغانستان نیز روابط حسنه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از اشغال افغانستان، میزان تولید سالیانه مواد مخدر در این کشور 200 تن بود، بیان کرد: پس از ورود آمریکا، تولید سالیانه مواد مخدر به 9 هزار تن رسید و کشورمان نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته از ورود 30 تن مواد مخدر به کشور جلوگیری‌ شد، اظهار کرد: مرزبانان کشور با ورود هرگونه مواد مخدر به داخل کشور به شدت مقابله می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از ورود هدفمندانه رئیس‌جمهور به بحث پشتیبانی از مرز، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در این رابطه دستوراتی به وزرا داده که جای تقدیر دارد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید شهرک‌هایی در مرزها ایجاد شود، بیان کرد: باید مرزبانان به خانواده خود نزدیک باشند و در این محل ساکن شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در مرزهای آذربایجان‌غربی شاهد تردد غیرمجاز بوده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه ترددهای غیرمجاز و جرائم مرزنشینان کاهش یافته که فهم بالای مرزنشینان استان را می‌رساند.

 

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار