خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در دیدار با امام جمعه این شهر مطرح کرد: سرمایه عظیم ما دانش اعضای هیات علمی و برنامه ما تولید ثروت از راه تولید علم است.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۱۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرنگار بسیج در شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به همراه معاون فرهنگی این دانشگاه، با حجـت‌الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه محترم مردم شاهرود در دفتر وی دیدار و از عملکرد چهارده ماهه خود در دانشگاه و بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گزارشی را ارائه و برنامه‌های پیش رو را تبیین کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از این ملاقات این واحد دانشگاهی را جزو معدود واحد‌های دانشگاه آزاد دانست که دارای بیمارستان است و تصریح کرد: داشتن بیمارستان برای ما بسیار ارزشمند است؛ چون این بیمارستان جنبه آموزشی و درمانی دارد و ما با وجود آن می‌توانیم دانشجویان خوبی در رشته‌های علوم پزشکی تربیت کنیم. بیمارستان ما یک بیمارستان عمومی غیردولتی است به این معنی که در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) خدمات با هزینه بسیار پایینتر، ولی در حد کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی ارائه میشود.
دکتر سید احمد ابوالقاسمیفر در مورد شرایط مالی و بیمه‌ای این بیمارستان ابراز کرد: با شروع دوران مدیریت اینجانب در دانشگاه با همه بیمه‌ها قرارداد بسته شد و با بیمه‌هایی که قرار داد آن‌ها منقضی شده بود قرارداد جدید منعقد شد و اکنون بیمارستان با تمامی بیمه‌های پایه و تکمیلی قرارداد دارد. همانگونه که مستحضرید بیمارستان یکی با تجهیزات و دیگری متخصصین روی پاست و ما مطالبات پزشکان را هر ماهه پرداخت کرده ایم و همین باعث ایجاد امیدواری و رضایت پزشکان بیمارستان شد و برخلاف آنچه در مورد وضعیت مالی بیمارستان در گذشته تبلیغ شده بود شرایط بیمارستان از نظر مالی تحت مدیریت و کنترل قرار گرفت. همچنین با ۶ پزشک متخصص جدید قرارداد منعقد شد از جمله سونوگرافی که نتایج آن اکنون مشهود است. درآمدزایی بیمارستان هم از قبل بهتر شده است و قصد داریم از نظر مالی بیمارستان را به نقطه سر به سر برسانیم.
وی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گفت: یکی از برنامه‌هایی که در بیمارستان پیش رو داریم افتتاح ICU جدید بیمارستان می‌باشد که هم اکنون آماده بهره برداری است و راه اندازی بخش ریکاوری بیمارستان را هم از اواخر سال گذشته شروع کردیم که آماده بهره برداری شد. همچنین ما توانستیم جراح‌های خوبی جذب کنیم و برای بهره گیری مناسب از وجود ایشان اتاق عمل جدید لازم بود لذا اتاق عمل شماره ۴ هم که از اواخر سال قبل برای آماده سازی آن آغاز به کار شد آماده افتتاح است و قصد داریم از آقایان دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای افتتاح ICU و اتاق عمل جدید و بخش ریکاوری دعوت به عمل آوریم. اخیرا هم به روزرسانی و تجهیز بخش نوزادان را در دستور کار داریم و فضای ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده ایم. همچنین توانستیم با خرید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان را از حیث تامین اکسیژن از خارج بیمارستان بی نیاز کنیم که نگرانی ما را در این مورد حساس برطرف می‌کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطر نشان کرد: اگرچه ما دوست نداریم که هیچ یک از همشهریان ما بیمار باشند، اما عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که در صورتی که یکی از همشهریان بیمار شد بیمارستان ما را برای درمان انتخاب کند. یکی از ملاک‌ها اشغال تخت است که در تابستان امسال به درصد بالایی دست یافته ایم.
دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر در خصوص وضع مالی دانشگاه گفت: البته تعداد دانشجویان در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته، ولی این وضعیت مخصوص دانشگاه ما نیست و در تمام کشور شاهد این کاهش بوده ایم. منتها مساله اینجاست که دانشگاه آزاد هزینه‌های خود را خودش تامین میکند و لذا باید برای جبران کاهش درآمد حاصل از شهریه تدبیری بیاندیشد. برنامه ما از زمان تصدی سرپرستی دانشگاه استفاده از سرمایه عظیم دانش اعضای هیات علمی برای ورود به عرصه صنعت و تولید ثروت از راه تولید علم بوده است که توانسته ایم در همین مدت کوتاه گام‌های بلندی برداریم و با بسیاری از سازمان‌ها از جمله شهرداری، آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان نظام مهندسی، شرکت نفت و ... تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده ایم.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص برنامه خود برای دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل گفت: با بسیاری از صنایع شاهرود مثل طب پلاستیک رایزنی‌هایی کرده ایم که دانشجویان ممتاز ما را با رویه‌ای مشخص پس از گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی مرتبط و دوره کارآموزی در محل همان شرکت پس از فارغ التحصیلی به کار بگیرند.
رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان سمنان از وضع فرهنگی دانشگاه از جمله بحث رعایت آراستگی و شؤونات هم گزارش داد که تا کنون جلسات مستمر در این خصوص با حضور مسؤولین و اساتید علاقمند شکل گرفته است و به طور مختصر آنچه به جمع بندی رسیده ایم این است که باید در این موضوع روی معرفت و شناخت و فرهنگسازی کار کنیم تا برخورد‌های انتظامی مگر اینکه کسی باعث ناامنی شود و آرامش روانی دانشجویان را از بین ببرد.
ابوالقاسمی فر در پایان سخنان خود از امام جمعه در خصوص حمایت‌های بی دریغ خود از مجموعه مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه قدردانی کرد.
در ادامه معاون فرهنگی-دانشجویی دانشگاه آزاد شاهرود برنامه‌های گسترده فرهنگی و دانشجویی خود را تبیین کرد. حجه الاسلام والمسلمین نظری از لزوم ارتباط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در شهرستان سخن گفت و پی گیری برنامه‌های مشترک را ضروری دانست.
عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود همچنین پیشنهاد داد که کارگاه مشترک اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها