استاندار مرکزی تأکید کرد:

همه دستگاه ها موظف به برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره شهدا هستند

استاندار مرکزی گفت: برگزاری باشکوه کنگره شهدا یک وظیفه اداری نیست بلکه دینی است که در قبال شهدا و انقلاب اسلامی باید انجام دهیم.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۱۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به قدرت روز افزون نظام اسلامی گفت: اقتدار روز افزون نظام اسلامی برآمده از جانفشانی ها و فداکاری های رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی است که می توان با برنامه هایی چون اجلاسیه ها و کنگره شهدا آن را به نسل جوان منتقل کرد.

وی کنگره شهدا و اجلاسیه های زیر مجمموعه کنگره را بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دانست و افزود: امروز آگاهی نسل جوان از دستاوردها و فداکاری های رزمندگان در دفاع مقس یک ضرورت است که همه باید در جهت تقویت آن تلاش داشته باشند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه مردم در طول چهل سال انقلاب اسلامی همواره نشان داده اند به نظام اسلامی و آرمان های شهدا وفا دار هستند گفت: با وجود نوسانات اقتصادی و فشار معیشتی که دشمنان بر مردم تحمیل کرده اند ولی ذره ای از آرمان ها کوتاهی نشده و همچنان بر این اعتقاد هستند که عزت و استقلال باید همچنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس هیچ یک از کشورها به جمهوری اسلامی کمکی انجام نداد بیان داشت: امروز در مقایسه با آن زمان به پیشرفت های بزرگی رسیده ایم و در بسیاری از موضوعات خودکفا شده ایم چراکه توانستیم با استفاده و اتکا به ظرفیت های داخلی روی پای خود ایستادگی کنیم و همین باعث الگو شدن ما برای جهانیان شده است.

آقازاده اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را مهمترین دلیل برهم ریختن نقشه های دشمن و برنامه های آنها دانست و گفت: امروز دشمنان از مواضع خود در حال عقب نشینی هستند چراکه تیم اطراف رئیس جمهور آمریکا به شدت دروغگو است و قطعا در آینده ای نزدیک از هم پاشیده خواهد شد.

وی کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی را بهترین فرصت برای نسل جوان خواند و افزود: این فرصت بسیار مناسبی برای تبیین راه و سیره شهدا است که علاوه بر این می توانیم بسیاری از ناگفته ها و حتی دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.

استاندار مرکزی آموزش تبیین دستاوردهای دفاع مقدس را ضرورتی مهم برای استان مرکزی دانست و گفت: در آینده دیداری که با مقام معظم رهبری خواهیم داشت قطعا از توصیه ها و رهنمودهای ایشان بهره مند خواهیم شد و نکاتی که ایشان در اینگونه جلسات ارائه می دهند قطعا در آینده استان مرکزی بسیار موثر و راهگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام اداره های استان مرکزی باید در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا تلاش کنند افزود: برگزاری باشکوه کنگره شهدا یک وظیفه اداری نیست بلکه دینی است که در قبال شهدا و انقلاب اسلامی باید انجام دهیم و از هیچ تلاشی نباید در این راستا دریغ کرد.

آقازاده در این خصوص ادامه داد: استان مرکزی باید در برگزاری این کنگره به یک الگو برای سایر استان های کشور و حتی منطقه الگو باشد و همه باید برای تأمین نیازهای کنگره شهدا تلاش کنیم.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: کار کنگره شهدا در مهر ماه پس از برگزاری تمام نمی شود بلکه این کار به طور مستمر دنبال می شود تا شاهد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات