مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ :

52 گروه جهادی در شهرستان ساوجبلاغ فعال هستند

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ گفت: 52 گروه جهادی ثبت شده در این شهرستان فعال هستند که در داخل و خارج از استان خدمات دارند.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۶۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، ابراهیم اسحاقی با بیان اینکه 52 گروه جهادی ثبت شده در این شهرستان فعال هستند که در داخل و خارج از استان خدمات دارند اظهار داشت : تا پایان سال جاری نیز 20 گروه دیگر به ثبت می رسند.

وی افزود: این گروه های جهادی در عرصه های مختلف همچون پزشکی، درمانی، معیشتی، عمرانی، فرهنگی و ... فعالیت می کنند به طوریکه در سال جاری این گروه ها به سه استان سیل زده اعزام شده اند.

اسحاقی اضافه کرد: همچنین حدود 20 کامیون کمک های مردمی که از بخش های مختلف شهرستان جمع آوری شده بود به استان های سیل زده ارسال شده است.

وی به بازگشت گروه جهادی «ابراهیم هادی» از شهر ملاثانی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این گروه جهادی برای تعمیر منازل سیل زدگان به روستای چم خزام 2 اعزام شده و حدود 10 روز در این منطقه فعالیت می کردند.

اسحاقی اظهار داشت: روستای چم خزام 2 علاوه بر اینکه از فقر مادی زیادی رنج می برند دارای فقر فرهنگی نیز هستند به طوریکه شغل بیشتر مردم این روستا دامداری و کشاورزی است و در بین 2 رود کارون و دز قرار دارد و امکانات دسترسی به آن محدود است.

وی اضافه کرد: این روستا که بین 2 رود قرار دارد و پل دسترسی به آن در اثر سیل از بین رفته و ارتش اقدام به ایجاد یک پل شناور به جای پل قبلی کرده است که فقط ماشین های سبک می توانند از روی آن عبور کنند.

این مقام مسئول گفت: جهادگران ابراهیم هادی برای انتقال مصالح یک راه روستایی از داخل زمین های کشاورزی و با کمک اهالی ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: گروه جهادی ابراهیم هادی در طول حدود 10 روز حضور خود در روستای چم خزام 2 کار تعمیرات چهار خانه روستایی را به پایان رساند و کار بعدی این گروه ساخت یک خانه برای یکی از سادات این روستا است.

اسحاقی گفت: برای ساخت این خانه به حدود 500 میلیون ریال نیاز داریم که برای جمع آوری این پول دست یاری به سوی خیرین و مردم استان البرز دراز می کنیم.

وی اضافه کرد که از زمان وقوع سیل در سال جاری تاکنون حدود 80 نفر از جهادگران به این مناطق اعزام شده اند.

وی به دیگر اقدامات بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ در سال جاری اشاره کرد و افزود: بازسازی هفت خانه محرومین در چهارباغ، تکمیل ساخت خانه مادر شهید، توزیع اقلام معیشتی، بازسازی مسجد علی النقی (ع) در هشتگرد، بازسازی مسجد محمدرسول الله (ص) قاسم آباد، ساخت یادمان مزار شهید الیاسی و ... از جمله این اقدامات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار