هادی هادی نسب در جریان بازدید از دوره های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان اشکذر، مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان جویای کار را اولویت این مرکز عنوان کرد و گفت: آموزش های مرکز فنی و حرفه ای باید با توجه به نیاز و ظرفیت منطقه تعریف شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۴۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، همزمان با ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، “هادی نسب” فرماندار، "حجت الاسلام طالبیان" امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان اشکذر از دوره های آموزشی مهارت آموزی مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید کردند.
فرماندار اشکذر با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان باید با توجه به نیاز و ظرفیت منطقه تعریف شود، گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار شهرستان داشته باشد، لذا مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان جویای کار باید اولویت اول مرکز فنی و حرفه ای شهرستان باشد.
هادی هادی نسب افزود: توسعه فرهنگ مهارت آموزی موضوعی نیست که به تنهایی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای بتواند آن را انجام دهد و همکاری تمامی مسئولان و خانواده ها را می طلبد تا افراد را از همان سنین ابتدایی با فراگیری آموزش های مهارتی آشنا نمایند.
فرماندار اشکذر کمبود فضا جهت برگزاری هر چه بهتر دوره های آموزشی را یکی از مهمترین مشکلات پیشرو مرکز فنی و حرفه ای شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد با همت خیرین سالن ساختمان نیمه تمام مرکز فنی و حرفه ای شهرستان در بلوار وحدت تکمیل و جهت برگزاری دوره های آموزشی در اختیار مرکز فنی و حرفه ای شهرستان قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان اشکذر گفت: ۱۶ دوره فعال مهارت آموزی شامل تعمیر موبایل، کارگاه برق، سیم پیچی، اتومکانیک، کامپیوتر، قالی بافی، حجیم بافی و… با شرکت بیش از ۱۹۰ نفر از کارآموزان در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان در حال برگزاری است.
محمد جلال میرجلیلی به اعزام ۸ تیم سیار مرکز فنی و حرفه ای به روستاهای بخش مرکزی و خضرآباد اشاره و گفت: عمده آموزشی که در تیم های سیار مورد توجه قرار گرفته قلاب بافی، آموزش گل های کریستال، گلدوزی سه بعدی و سری دوزی است.
وی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه ای اشکذر تنها مرکز ثابت دولتی در استان است که کارگاه تعمیر موبایل را برگزار می کند، هم چنین کارگاه سیم پیچی مرکز به عنوان یکی از کارگاه هایی که مورد استقبال بسیاری از جوانان جویای کار قرار گرفته است.
در ادامه “هادی نسب” فرماندار، “حجت الاسلام طالبیان” امام جمعه و “میرجلیلی” رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان اشکذر از ساختمان نیمه تمام این مرکز در بلوار وحدت بازدید کردند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات