خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریتی که ایران در این بحران انجام داد بی نظیر بود و کشور ما در دنیا مطرح شد گفت: سیل امسال و زلزله کرمانشاه سال قبل تمرین و رزمایشی شد که ما‌ مسئولین چطور می توانیم به موقع امکانات را پای کار بیاوریم و به مردم کمک کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۱۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله جزو اولین گروه ها است که همواره در کنار مردم بوده و خدمات رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: در حادثه سیل گلستان و خوزستان چون استان دور دستی بودیم کار ما به عنوان حامی و پشتیبان بوده که به جمع آوری کمک های مردمی و سپس ارسال آنها پرداختیم .

قاسمی خاطرنشان کرد: از ابتدا ستاد پشتیبانی از مناطق سیل زده با مشارکت بسیج، کمیته امداد امام(ره)، آستان قدس رضوی و هلال احمر تشکیل و ۱۵ دستگاه کامیون کمک های مردمی از خراسان جنوبی به استانهای گلستان، لرستان، خوزستان و منطقه هامون در سیستان ارسال شد.

وی بیان داشت: علاوه بر ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی  مردم استان خراسان جنوبی به مناطق سیل زده ، قریب ۵۰۰نفر جهادگر بسیجی که بیشتر طلاب و روحانیون بودند به مناطق سیل زده اعزام شدند و در جلوگیری از سیل، لایروبی خیابانها و منازل، امدادرسانی اولیه را انجام دادند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) یادآور شد: در چند شهرستان سربیشه، زیرکوه، درمیان، طبس و بشرویه در مناطقی که سیل به وقوع پیوست بسیجیان برای امداد و نجات بلافاصله حضور پیدا کردند و جزو اولین گروه ها بودند که برای نجات مردم، دام ها و پیشگیری از تخریب منازل در اثر سیل کمک کردند.

وی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی و مهم سپاه کمک به بازسازی و تعمیر منازل است گفت: در کل کشور کار ساخت و تعمیر ۲۰هزار منزل را سپاه تقبل کرده که از این تعداد ۸هزار قطعی شده و دولت حمایت ها و پشتیبانی ها را انجام داده و در شرف راه اندازی است.

 

بازسازی 450 واحد مسکونی سیل زده سهم خراسان جنوبی است

قاسمی اظهار داشت: سهم استان خراسان جنوبی سرجمع ۴۵۰ واحد بوده که ۲۲۰ واحد در مرحله اول است و باید کمک های مردمی جمع آوری و ارسال شود. ما پشتیبان خراسان رضوی و گیلان به عنوان معین استان گلستان هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور طرح سراسری با عنوان «جهاد همبستگی ملی» اعلام شده است افزود: برای تعمیر و بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی برنامه ریزی بین اقشار و مساجد استان صورت گرفته که تا کنون ۳۵۰ مسجد اطلاعاتشان کامل ثبت سامانه «عمران اجتماعی» شده که کار پشتیبانی را انجام دهند.

 وی ادامه داد: دولت وام ۴۵ میلیونی و  ۱۵ میلیون تومان هم بلاعوض به هر واحد مسکونی اختصاص داده است و کسری مبلغ را مساجد و پایگاه های بسیج باید با کمک خیرین و مردم جمع آوری  کنند تا کمک به بازسازی منازل سیل زده انجام شود.

 

بیش از 600میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شده است

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه برای بازسازی منازل سیل زدگان کشور با سه وضعیت پشتیبانی می شود گفت: منازل ۶۰ متری احداثی ۲۰ میلیون، منازل ۸۰متری احداثی ۳۰میلیون  و برای تعمیر و مرمت هر واحد ۷میلیون تومان از طرف پایگاه ها و مساجد استان کمک خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه اقشار بسیج در طرح جهاد همبستگی ملی حول محور مساجد کمک خواهند  کرد و سهمیه مشخص دارند.

وی با بیان اینکه موازی کاری  با دستگاه های دیگر  نیست چون تقسیم کار شده است خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که بخشی به سپاه واگذار شده و بقیه را بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی دنبال می کنند و ما با آنها در اجرا همکاری داریم درحالیکه مناطق هدف سپاه با دولت در مشخص کردن استانهای معین یکسان است.

قاسمی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶۰۰میلیون تومان پول جمع آوری شده است که ارسال خواهد شد افزود: مساجد می توانند از همه اقشار پیرامونی و محل خودشان کمک بگیرند تا مبلغ لازم را برای واحد مسکونی مورد نظرشان جمع آوری کنند.

 

تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب برای اجرای طرح "جهاد همبستگی ملی" صورت نگرفته است

وی عنوان کرد: مجموعه بسیج کار هماهنگی، ساماندهی و ارسال کمک های مردمی و اعزام گروه های جهادی را برعهده دارد و هم اکنون گروه های جهادی  زیادی داوطلب هستند که در تابستان برای بازسازی مناطق سیل زده اعزام شوند و این آمادگی وجود دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: مردم شریف استان می توانند از طریق پایگاه های بسیج و حساب متمركز دولتی 5151818086011 نزد بانك سپه و بانک انصار  و كارت بانكی شماره 5892101214485209   و یا کد دستوری * ۸۸۰* ۱۱# می توانند به مردم مناطق سیل زده کمک کنند.

وی بیان داشت: در استان خودمان نیز خوشبختانه چون سیل محدود بوده بازسازی منازل برعهده بنیاد مسکن است. کار آواربرداری تمام شده و به زودی ساخت و ساز منازل که در اثر سیل آسیب دیده اند آغاز می شود و امیدواریم هرچه زودتر اعتبار دولتی و متولیان امر پای کار بیایند و تا قبل از زمستان منازل تحویل صاحبانشان شود.

قاسمی با اشاره به نوع حمایت ها از طرح جهاد همبستگی ملی گفت: مخالفتی از سوی مسئولین نبوده اما در اطلاع رسانی و پشتیبانی کمک نشده است و آنطور که انتظار می رود که طرح جهاد همبستگی ملی جا بیفتد از سوی روحانیت و فرمانداران تبلیغ نشده است.

 

همبستگی و وحدت ملی مردم ایران بهترین اثر "جهاد همبستگی ملی" است

وی، همبستگی، وحدت ملی و یکپارچگی مردم را اولین آثار طرح جهاد همبستگی ملی دانست و افزود: نوع دوستی و کمک به یکدیگر در کشور ما بی نظیر است همانطور که شاهد بودیم مردم در سیل خوزستان پشت به پشت هم در صحنه حاضر بودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: سرعت در خدمات و صرفه جویی در هزینه های خدمات از دیگر برکات طرح جهاد همبستگی ملی است. در خیلی از کشورها که سیل رخ داده بعد از سالها همچنان مردم با مشکلات  مواجه هستند در حالیکه ما با سرعت در امداد، لایروبی، آوار برداری  و ساخت  پیش رفتیم.

وی تربیت نسل جوان و  کادرسازی برای نظام را از آثار دیگر حضور گروه های جهادی  در کنار مردم برشمرد و افزود: طرح " جهاد همبستگی ملی" دلگرمی مردم به نظام، کشور و انقلابشان را سبب می شود و با وجود حادثه ناگواری که رخ داده حضور و کمک های مردمی امیدوارکننده و مقابل یأس و ناامیدی است.

 

مدیریت ایران در بحران سیل در دنیا بی نظیر بود

قاسمی خاطرنشان کرد: در حادثه سیل که رخ داد همواره نیروهای مسلح و فرماندهان عالی در کنار مردم و جلودار بودند که پیام های خوبی در خارج و داخل کشور داشت و هم برای دوستداران انقلاب امید آفرین بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه مدیریتی که ایران در این بحران انجام داد بی نظیر بود و کشور ما در دنیا مطرح شد گفت: سیل امسال و زلزله کرمانشاه سال قبل تمرین و رزمایشی شد که ما‌ مسئولین چطور می توانیم به موقع امکانات را پای کار بیاوریم و به مردم کمک کنیم.

وی بیان داشت: رحمت الهی با وجود خسارت ها خیلی برکات داشت، خشکسالی برطرف شد، گندم و ذخیره آب افزایش یافت و جبران کسری آب در خیلی جاها شد و این برکتی بود که خداوند نصیب ملت ایران کرد چون ما ملتی قانع داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها