رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر علی احمدی زاده عنوان کرد: با توجه به اجرای سند توسعه دانش‌بنیان استان‌ها از بوشهر اعتقاد داریم که تولید علم در دانشگاه های استان باید به فناوری تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۸۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی احمدی زاده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری در سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: این تفاهم‌نامه علمی با هدف انجام خدمات تخصصی فناورانه و پژوهش‌های کاربردی و مطالعات موردنیاز استان در حوزه ایجاد مرکز تحقیقات و تکثیر بچه ماهی سی باس، راه‌اندازی مزرعه نمونه مطالعاتی و تحقیقاتی پرورش ماهی در قفس، احداث مزرعه الگویی تولید انرژی خورشیدی و انجام مطالعات زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی امضا شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در تلاش برای الگوسازی فرهنگی و علمی است، افزود: به این منظور و بر اساس مزیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد فعالیت‌های شاخص و فناورانه در حوزه‌های مربوطه اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به آغاز اجرای سند توسعه دانش‌بنیان استان‌ها از بوشهر اعتقاد داریم که تولید علم در دانشگاه‌های استان باید به فناوری تبدیل شود، و همچنین تجاری‌سازی فناوری‌ها مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا در قالب انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و دانشگاهی همکاری‌های خوبی را آغاز کرده ایم.

احمدی زاده با اشاره به جایگاه ویژه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش تصریح کرد: به دنبال اجرایی کردن مبحث مهارت آموزی، دوره‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های موردنیاز جامعه هدف توسط مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در استان با هدف افزایش مهارت و ایجاد اشتغال و با استفاده از اساتید مجرب برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی اظهار کرد: در این راستا تلاش کرده ایم دوره‌های تخصصی شغل آفرین و کاربردی را برای مردم استان تبیین و اجرایی نماییم.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر ضمن اشاره به طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و گسترش این مشاغل عنوان کرد: ایجاد اشتغال خانگی با روش‌های نوین از دیگر برنامه‌های این واحد است که با شناسایی استعداد‌های حوزه اشتغال خانگی و ارائه آموزش با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زمینه ورود به بازار کار این افراد را فراهم می‌کنیم و در اولین مرحله این طرح نیز زنان سرپرست خانوار در اولویت آموزشی و مشاوره‌های شغلی قرار می‌گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: از برنامه‌های آموزشی این نهاد توانمندسازی نیروی انسانی فارغ التحصیل دانشگاهی به منظور اشتغال در منطقه پارس جنوبی است که این مهم در سال ۹۷ برای ۳۰۰ نفر انجام شده و مرحله دوم آن نیز در سال ۹۸ و برای ۳۰۰ نفر دیگر اجرا خواهد شد.

احمدی زاده افزود: جهاد دانشگاهی همچنین برگزاری دوره‌های ضمن خدمت کارکنان مناطق نفت و گاز عسلویه را بر عهده دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سال ۹۸ موفق به اخذ مجوز اولین مرکز نوآوری و شکوفایی استان بوشهر شده است که به زودی کار خود را به صورت رسمی در حوزه اجرا و برگزاری استارتاپ‌ها و تجاری سازی فناوری آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه توانمندی بالای جهاددانشگاهی در حوزه فناوری‌های نوین، امید است در سند دانش بنیان استان از ظرفیت بالای این نهاد علمی به خوبی استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر خواستار حمایت مسئولان استانی در حوزه‌های مختلف گردید و تاکید کرد: استان بوشهر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال زایی، سلامت و... به خوبی عمل کرده است و برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها