خبرهای داغ:
یکی از اساتید جوان کرمانی عضوِ کارگروه تخصصی برق و الکترونیک سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان کرمان، موفق به ارائه روش جدیدی جهت مانیتورینگ جابجایی محوری سیم پیچ ترانسفورماتور قدرت که در قالب یک مقاله در مجله ای معتبر انگلستانی به چاپ رسیده شده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۴۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
چاپ مقاله یک استاد جوان بسیجی در مجله معتبر انگلستانی 
 دکترحسام رهبری مقام، متولد1368 در کرمان به عنوان یکی از جوان ترین هیئت علمی و عضو بسیج علمی و پژوهشی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما درباره ی این روش عنوان کرد: توانستیم روش جدیدی جهت مانیتورینگ جابه جایی محوری سیم پیچ ترانسفورماتور قدرت با استفاده از امواج فراپهن باند (UWB) ارائه دهیم. این روش در قالب یک مقاله در مجله ISI  "IET Electric Power Applications" با "IF:3.051 " و "H Index: 88" در کشور انگلستان که یکی از معتبرترین مجلات مهندسی برق گرایش قدرت جهان است، به چاپ برسد.

عنوان مقاله این استاد جوان کرمانی که در مجله معتبر انگلستانی به چاپ رسیده است.

Determination of transformer HV winding axial displacement extent using hyperbolic method – a feasibility study

در سالهای اخیر استفاده از امواج فراپهن باند (UWB) جهت مانیتورینگ برخط ترانسفورماتورهای قدرت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله یک روش جدید با استفاده از امواج UWB برای تشخیص عیب جابجایی محوری در سیم پیچ فشار قوی ترانسفورماتور قدرت ارائه شده است.

طرح ارائه شده در این مقاله از دو آنتن گیرنده و یک آنتن فرستنده استفاده شده که بر اساس میزان وقوع عیب جابجایی محوری در سیم پیچ دو آنتن گیرنده سیگنال برگشتی از سیم پیچ را با تاخیر زمانی متفاوتی دریافت می کنند. در این روش با استفاده از اختلاف زمانی سیگنال های دریافتی، علاوه بر تشخیص وقوع عیب، میزان آن نیز تعیین می شود.

روش تحلیل جدید ارائه شده، ابتدا توسط نتایج شبیه سازی مطالعه شده است، سپس بر روی یک سیم پیچ واقعی در آزمایشگاه پیاده سازی شده که نتایج  تحلیل، شبیه سازی و آزمایشگاهی بازدهی روش ارائه شده را تایید کرده اند.

حسام رهبری مقام، دکتری مهندسی برق گرایش قدرت، استادیار و عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان می باشد. در کارنامه علمی و پژوهشی خود بیش از40 مقاله ژورنالی و کنفرانسی رابه ثبت رسانده است. ایشان همچنین جایزه دانش آموخته نمونه و پایان نامه برتر از دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سالهای 1392 و 1393را در کارنامه خود به ثبت رسانده.

 زمینه تحقیقاتی ایشان مانیتورینگ ترانسفورماتورهای قدرت، ریزشبکه قدرت، ادوات FACTS و الکترونیک قدرت است. در حال حاضر ایشان با همکاری دانشجویان مقطع ارشد و دکتری، تحقیقات خود را به سمت نوع جدیدی از ترانسفورماتورها تحت عنوان، ترانسفورماتورهای هوشمند ساخت ترکرهای جدید خورشیدی و سایر مطالعاتی که به نوعی پیوند کارهای پژوهشی و صنعتی است سوق داده است.

ارسال نظرات