اولین محصول گل محمدی که به همت بسیج سازندگی در محل ناحیه مقاومت فارسان کشت شده بود برداشت شد.
کد خبر: ۹۱۶۰۳۹۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه فارسان در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج از برداشت نخستین محصول گل محمدی در سپاه ناحیه فارسان خبر داد.

سرهنگ پاسدار حمید یزدانی افزود: در سال گذشته به همت بسیج سازندگی سپاه فارسان در محوطه ناحیه تعداد 327 اصله بوته گل محمدی در زمینی به متراژ 1000 متر در غالب طرح پایلوت گل محمدی کاشته شد.

وی ادامه داد: به همت نیروهای بسیج سازندگی ناحیه این بوته ها به صورت کاملا علمی کاشته و با روش آبیاری قطره ای آبیاری شدند و به آنها رسیدگی شد و هم اکنون اولین برداشت محصول آنها انجام شده است.

یزدانی گفت: گل محمدی یکی از گیاهانی است که با شرایط آب و هوایی در منطقه چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان بسیار سازگار است و گیاهی بسیار مقاوم است که به آب کمتری نیاز دارد و در برابر کم آبی بسیار مقاوم است و در عوض محصولی بسیار پر کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد:  البته باید گفت که گل محمدی محصولی است که از سال سوم به بعد محصول واقعی می دهد و به مرحله برداشت می رسد، اما علاوه بر اینکه در ناحیه فارسان شرایط جهت کاشت و رشد گل محمدی مناسب بود، نیروهای بسیج سازندگی ناحیه نیز بسیار اصولی و علمی کار کردند و به همین جهت در همین سال اول به نسبت محصول قابل توجهی بدست آمد.

فرمانده سپاه فارسان با اشاره به افزایش یکهزار متر دیگر به زیرکشت گل محمدی در این ناحیه طی سال جاری، از آمادگی بسیج سازندگی و بسیج مهندسین کشاورزی برای ارائه مشاوره و حمایت از علاقه مندان به تولید این محصول گیاهی و دارویی در سطح شهرستان فارسان خبر داد.

 

ارسال نظرات