مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا مازندران از اجرای طرح یاوران ولایت برای توانمندسازی دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۰۳۹۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محمد جعفری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به طرح یاوران ولایت که با مشارکت 600 مدرسه استان اجرا می شود گفت: طرح یاوران ولایت ، طرح توانمند سازی  دانش آموزان  فرمانده  واحد های  بسیج دانش آموزانی در مقطع سال تحصیلی دوم متوسطه و پیشگام  است.

وی با اعلام اینکه  دانش آموزان 300 مدرسه دخترانه و 300 مدرسه پسرانه  در دوره های مجزا از برنامه های طرح یاوران ولایت بهره مند می شوند ، اظهار کرد:در دو سال اخیر برای انتقال بهتر مفاهیم با رویکرد متفاوت اعم از برپایی کارگاه آموزشی و سرگرمی برای دانش آموزان این طرح در حال اجرا است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا مازندران با اشاره به دغدغه های حوزه تربیتی دانش آموزان اظهار کرد: هدف این بود و  سعی شد تا  دانش آموزان کار تشکیلاتی و جمعی را یادبگیرند که از تجربیات دانشجویان  و طلبه هایی که در حوزه تربیتی کار می کنند، بهره مند می شوند.

به گفته جعفری این طرح به مدت پنج روز در اردوگاه امام خامنه ای گوهرباران ساری با حضور دانش آموزان اجرا می شود  و بعد از اتمام دوره ، دانش آموزان با مراجعه به مدارس خود  به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می پردازند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر این مطلب که خروجی طرح یاوران ولایت، در مسائل فرهنگی مدارس قابل مشاهده شده است، افزود:  در مدارس فعالیت های فرهنگی خوبی صورت گرفته است برای نمونه در روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، 500 نفر از دانش آموزان دختر در  قالب100 گروه 5 نفری برای دانش آموزان دختر کم برخوردار اقلام مورد نیاز را تهیه کردند.

جعفری با بیان اینکه در سیل اخیر هم تقریبا 150 گروه جهادی دانش آموز همراه و همگام با اقشار مختلف مردم به کمک سیل زدگان  رفتند، خاطرنشان کرد: هم اکنون هم گروه های جهادی دانش آموزی در چهار شهرستان سیل زده  مازندران مشغول به کار هستند.اردوی جهادی دانش آموزان دختر دربرنامه های فرهنگی و تربیتی و دانش آموزان پسر هم در کارهای عمرانی  مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: الحمدالله امروز روحیه نوجوانان ما به قطع یقین شبیه روحیه  نوجوانان دوران دفاع مقدس است  و هرجا ما کار را به دانش آموزان سپردیم آنها با موفقیت کامل کار را به اتمام رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها