معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبارزه با فساد و رانت‌خواری بدون توجه به نام‌ها و جایگاه‌ها، توسط ریاست جدید قوه قضائیه را جریان خون تازه در رگ‌های دستگاه قضائی کشور توصیف کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۳۲۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین نوش‌آبادی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد چند ماهه آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، گفت: آغاز مبارزه بی‌امان با رانت‌خواران و مفسدین اقتصادی موجی از امید را در دل مردم نسبت به دستگاه قضائی کشور به‌وجود آورده و ذائقه مردم را با طعم عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری شیرین کرده است.


وی ضمن تقدیر از عملکرد رؤسای قبلی قوه قضائیه گفت: اقدامات اخیر آقای رئیسی در قوه قضائیه، فصل نوینی از تحرکات کمی و کیفی را برای دستگاه قضائی به همراه داشته است. سابقه چهل ساله فعالیت در حوزه‌های اداری و استانی قوه قضائیه و آشنایی ایشان با مشکلات و آسیب‌های این حوزه‌ گسترده حاکمیتی نظام، بارقه‌های امید را در میان آحاد جامعه به وجود آورده است.


معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبارزه با فساد و رانت‌خواری بدون توجه به نام‌ها و جایگاه‌ها، توسط ریاست جدید قوه قضائیه را همچون جریان خون تازه در رگ‌های دستگاه قضائی کشور توصیف کرد و گفت: ادامه این روند می‌تواند اعتماد کاهش‌یافته مردم نسبت به این دستگاه را به اعتماد کامل عمومی تبدیل کند.


نوش آبادی، شخصیت بی‌حاشیه، پاک‌دست و با تجربه آیت‌الله رئیسی را که برخاسته از سال‌ها فعالیت در دستگاه قضائی کشور می‌داند، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارتقای سلامت اداری، در کنار مبارزه بی‌امان و بی‌وقفه با چپاول‌گران حقوق عامه و مبارزه با مفسدین اقتصادی بدون در نظر گرفتن استثناها، مورد انتظار ملت ایران است؛ البته قوه قضائیه باید با تأکید بر تعامل سازنده با مجلس و دولت و بهره‌گیری از نظرات استادان حوزه و دانشگاه، استقلال خود را به‌عنوان یک اصل مهم پاسداری کند.


نوش آبادی گفت: سند راهبردی ریاست جدید قوه قضائیه که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است می‌تواند فصل جدیدی برای قوه قضائیه رقم بزند؛ کاهش اطاله دادرسی، کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و لزوم پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح ساختاری از مطالبه‌های جدی مردم از دستگاه قضائی است.


وی با یادآوری به اصول 61 و 156 قانون اساسی که بر حفظ حقوق عمومی و اجرای عدالت و اقامه حدود الهی تأکید دارد، اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه که پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول اجرای عدالت است، بر حفظ حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع پافشاری دارد و باید این اصول محترم شمرده شوند.


معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم ریاست محترم قوه قضائیه با توکل به خداوند متعال و تأسی از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مبارزه بی‌امان با قانون‌شکنان، هنجار‌شکنان، رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی بپردازد و در این زمینه عزمی راسخ داشته باشد که در این صورت قطعاً مورد حمایت مردم نیز خواهد بود.

ارسال نظرات