در ۱۴۶ مین جلسه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس مطرح شد؛

جمع آوری اطلاعات کامل ۵۶۲۱ شهید استان مرکزی/ضرورت تقویت و هم افزایی در دروس دفاع مقدس

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: تقویت و هم افزایی در دروس دفاع مقدس سبب تقویت فرهنگ اردوهای راهیان نور دانشجویی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ وحید پور اسماعیل مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در ۱۴۶ مین جلسه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در خصوص برگزاری اجلاسیه دانشگاهیان همه دانشگاه ها پای کار آمده اند گفت: هماهنگی ها و اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها تهیه اپلیکیشن در خصوص شهدای دانشجو است که برای تکمیل آن نیاز به حمایت های بیشتر دانشگاه های استان داریم.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در این خصوص افزود: کلیه محصولات شهدای دانشگاهی در این اپلیکیشن دیده شده و می توان در آینده از ظرفیت های گسترده آن نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نشست تخصصی در خصوص تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در برخی از دانشگاه ها انجام شده بیان داشت: نیاز است برای تقویت این موضوع از دروس دفاع مقدس کمک بگیریم چراکه ظرفیت های زیاد این دروس و محتویاتی که در مرکز تحقیقات مهندسی رزم تهیه می شود در دروس دفاع مقدس استفاده کرد.

پور اسماعیل با اشاره به مشکلاتی که در خصوص دروس دفاع مقدس وجود دارد افزود: کمبود اساتید در این حوزه یکی از مشکلات است که باید یک سازماندهی در این خصوص انجام شود و از سایر اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس در این موضوع استفاده شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تقویت و هم افزایی در دروس دفاع مقدس سبب تقویت فرهنگ اردوهای راهیان نور دانشجویی خواهد شد.

ملکی مسئول تهیه فرهنگ نامه شهدا در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 3 سال برای تهیه فرهنگ نامه شهدا صرف شده است گفت: تعدا 5621 شهید اطلاعات آنها کاملا بررسی شده که 20 جلد کتاب در این موضوع تهیه می شود،تعداد 372 شهید اطلاعات آنها نواقصی داشته که در حال بررسی هستند،تعداد 32 شهید عراقی و 55 شهید مفقودالاثر فاطمیون داریم که یکی از آنها اسیر می باشد در فرهنگ نامه جامع شهدا آورده شده است.

وی تعداد شهدای جمع آوری شده در فرهنگ نامه شهدا 6170 شهید دانست و افزود: همچنین 152 شهید گمنام در استان وجود دارد که به این تعداد از شهدای فرهنگ نامه اضافه می شود.

مرادی مسئول ستاد تدوین کنگره نقش امام خمینی در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در این جلسه گفت: 117 عنوان کتاب با موضوعات کنگره در دست اقدام قرار دارد که 15 عنوان از آنها به صورت دیجیتال چاپ می شوند و در خصوص تهیه کتاب های کنگره سعد شده با کمترین هزینه ها و با استفاده از ظرفیت های نیرهای بومی این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات