فرمانده سپاه روح الله گفت: قطعا کارهای بزرگی که در خصوص فرهنگ نامه شهدا انجام شده است ماندگار خواهد بود و عنایات شهدا برای کلیه کسانی که در این راه مقدس قدم برداشته اند خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ ۱۴۶ مین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) با دستورالعمل گزارش اجلاسیه دانشگاهیان،گزارش ستاد تدوین و ستاد پیشینه رزم با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

سردار کریمی در این جلسه با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در برگزاری اجلاسیه ها و کنگره اصلی گفت: شهرداری اراک باید در جهت برگزاری اجلاسیه بانوان کمک های لازم را داشته باشد و در خصوص نیازمندی های اجلاسیه ها باید یک بررسی دقیق انجام شود تا همه دستگاه ها برای تامین نیازمندی ها پای کار بیایند.

وی افزود: به دلیل تقارن برخی از اجلاسیه ها با ایام محرم و دفاع مقدس نیاز است برنامه ریزی های لازم در این خصوص و استفاده از مداحان جوان پسند و مطرح کشوری مد نظر قرار گیرد.

سردار کریمی با اشاره به اجلاسیه دانشگاهیان بیان داشت: همه دانشگاه ها بعد از اجلاسیه اصلی باید نشست های تخصصی در خصوص نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس را برگزار کنند و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که همه جمعیت دانشگاهی از هیئت علمی گرفته تا دانشجویان و سایر کادر اجرائی دانشگاه ها پای کار بیایند.

وی در این خصوص تصریح کرد: برای تبیین تخصصی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس همه دانشگاه ها باید پای کار بیایند و این موضوع به یک مطالبه عمومی بعد از کنگره شهدا تبدیل شود.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت مشخصا تبیین نقش صنعت در دفاع مقدس را پذیرفته گفت: نیاز است کار ماندگاری در خصوص نقش صنعت در دفاع مقدس و مهندسی رزم در دانشگاه ها انجام شود و برای این کار باید یک مرکز تحقیقات در دانشگاه صنعتی تشکیل شود و این موضوع به طور ویژه و علمی بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از درس های مهم انقلاب اسلامی به ما عزت است افزود: متاسفانه برخی از اشخاص در مقاطعی از تاریخ انقلاب دچار اشتباهاتی می شوند که ضربه های سنگینی به ارزش ها وارد می کنند و اینها برای ما درس های بزرگی است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه کلاس های دفاع مقدس باید دارای جذابیت برای دانشجویان باشد گفت: نیاز است یک هیئت علمی در حوزه دروس دفاع مقدس در دانشگاه ها راه اندازی شود واز اساتید با تجربه دفاع مقدس استفاده شود تا دانشجویان مسائل دفاع مقدس را با اشتیاق دنبال کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص گزارش کتاب های چاپ شده و در دست چاپ عنوان کرد: نیاز است کتاب هایی که در خصوص کنگره شهدا به چاپ می رسند بر محتوای آنها نظارت و دقت زیادی انجام شود.

سردار کریمی با اشاره به تهیه فرهنگ نامه جامع شهدای استان مرکزی بیان داشت: قطعا کارهای بزرگی که در خصوص فرهنگ نامه شهدا انجام شده است ماندگار خواهد بود و عنایات شهدا برای کلیه کسانی که در این راه مقدس قدم برداشته اند خواهد بود.

وی در خصوص اجر عظیمی که خداوند در قرآن برای ادامه دهندگان راه شهدا وعده داده شده گفت: آیات ۱۶۹ به بعد سوره آل عمران به یادگاران دفاع مقدس این وعده را داده در صورتی که به وعده های خود به شهدا پایبند باشند و در جهت تحقق پیمان خود تلاش کنند قطعا شامل حال عنایات شهدا خواهند شد.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به حادثه عظیم عاشورا و کار ماندگار حضرت زینب(س) تصریح کرد: حضرت زینب(س) در عاشورا زنده ماندند تا بتوانند ماموریت های باقی مانده را انجام دهند و پیشکسوتان دفاع مقدس که مانده اند نباید احساس گناه کنند و اینکه بگویند خطا کار هستند چرا که این احساس سبب سلب مسئولیت برای ادامه راه شهدا خواهد شد و همه آنها باید راه همرزمان شهید خود را ادامه دهند.

وی تهیه فرهنگ نامه شهدا را مصداق کار جهادی دانست و افزود: این کار به عنوان یک کار ارزشمند که چند سال زحمت برای آن انجام شده باقی خواهد ماند و قطعا رضایت و لبخند حضرت آقا در دیدار با ایشان را برای این کار خواهیم داشت.

سردار کریمی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که در خصوص مستندات انجام شده عنوان کرد: رزمندگان و پزشکان استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار گسترده ای انجام داده اند و باید این اقدامات در مستندات آورده شود.

فرمانده سپاه روح الله ارتباط مستمر و دائمی با پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان را لازم و ضورری خواند و افزود: استان مرکزی در امر بهداشت و درمان اقدامات ویژه ای در دفاع مقدس انجام داده و یکی از آنها ساخت دو بیمارستان توسط گروه مهندسی 42 قدر می باشد که باید در مستندات قابل توجه باشند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات