امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و تداوم راه شهدا و تکریم آنها از مهمترین وظایف ما در قبال شهداست و باید به آنها توجه شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در یادواره ۴۵ شهید منطقه کارگر شهر ساوه در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) شهر ساوه با اشاره به اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی گفت: امروز توان دفاعی و قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی به مرحله ای رسیده که دشمن را در تمام توطئه ها ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی در طول چهل سال بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی نقش اساسی در تعیین معادلات بین المللی و منطقه ای دارد و اینها دستاوردهای چشمگیر و قابل تقدیری هستند که باید تبیین شوند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه شهدا در راستای رضایت الهی با خدا معامله کردند افزود: تصورات انسان در خصوص جایگاه و منزلت شهدای انقلاب اسلامی بسیار ناتوان است چراکه این منزلت ها در محدوده مادیات نیستند.

وی با اشاره به آیات قرآن که در مورد روزی خوردن شهدا در نزد خداوند مطرح شده عنوان کرد: شهدای انقلاب اسلامی برای عمل به تکلیف و ادای دین جان خود را در راه خداوند فدا کردند و امروز ادامه راه شهدای انقلاب اسلامی برای جوانان یک ضرورت است.

حجت الاسلام صدیقی اقتدار به دست آمده در کشور را نتیجه فداکاری ها و جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی خواند و افزود: به برکت حضور شهدا امروز کشور از توطئه های دشمنان استکباری و استعماری در امان مانده و باید قدر این امنیت به دست آمده را بدانیم چراکه عزت و استقلال ما در کشور نتیجه خون شهدا است.

وی با بیان اینکه تداوم راه شهدا و تکریم آنها از مهمترین وظایف ما در قبال شهدا است گفت: شهدا چیزی جز رضایت الهی را نمی دیدند و امروز این باید برای ما درس بزرگی باشد چراکه راه سعادت در دنیا و آخرت حرکت به سمت رضایت الهی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آسیب های اجتماعی در کشور تصریح کرد: امروز ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی دروغ،بی توجهی به فقرا، کلاهبرداری و بی تقوایی در جامعه است که راه حل این مشکلات الگو برداری از سیره شهدا است که باید برایمان قابل توجه باشد.

حجت الاسلام صدیقی شهدا را ذوب شدگان در راه الهی دانست و افزود: شهدا ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و قطعا در جایگاه های برتر و بهشت برین جای دارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تأکید بر اینکه مسئولین باید در جهت تکریم و معرفی بیشتر تلاش داشته باشند خاطر نشان کرد: پشتوانه محکم انقلاب اسلامی مردم هستند و همواره در طول این چهل سال انقلاب بدون چشم داشت و توقعی پای ارزش های انقلاب ایستاده اند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات