رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی یاسوج ایجاد اتحادیه صادرکنندگان را مهمترین نیاز توسعه صادرات در استان دانست.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۱۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی یاسوج گفت: انواع گل‌های زینتی و رز، عسل، زعفران، سیب، ماهی، گیاهان دارویی محصولات گلخانه‌ای نظیر گوجه فرنگی از مهمترین محصولات کهگیلویه و بویراحمد است که قابلیت صادرات را دارد.
سید امیر حسینی با اشاره به اینکه مطالعه بازار‌های هدف و انجام فرایند میزان نیاز محصول لازمه صادرات است افزود: ایجاد اتحادیه صادرکنندگان مهمترین نیاز توسعه صادرات در استان است.
وی با بیان اینکه یکی از مرغوب‌ترین محصول سیب ایران در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود گفت: تاجران استان‌های دیگر با خرید میوه سیب و انجام بسته بندی آن را به قیمت بسیار خوبی صادر می‌کنند.
حسینی با بیان اینکه هم اکنون سالانه ۱۲۰ هزار تن سیب در استان تولید می‌شود گفت: در صورت جذب سرمایه گذار میزان صادرات در استان افزایش چشمگیر خواهد یافت.
وی به تنوع گیاهان در استان اشاره کرد و افزود: یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های طبیعی کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نبود تاجران تخصصی صادرات ضرورت مانع صادرات آن است.
رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی یاسوج با یادآوری کیفیت بسیار خوب زعفران تولیدی در روستای دهنو بر لزوم توسعه کشت، بسته بندی مناسب و در نهایت صادرات این محصول گران قیمت تاکید کرد.
حسینی گل رز را از دیگر ظرفیت‌های صادرات کهگیلویه بویراحمد عنوان کرد و افزود: بالا بودن هزینه حمل هوایی و گران بودن نهاده‌های کشاورزی وارداتی باعث شده این محصول نیز نتواند راهی بازار‌های جهانی شود.
او حمایت از کشاورزان برای تامین نهاده‌های کشاورزی، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، استفاده از تجربیات استان‌هایی که دارای سازوکار‌های صادرات قوی تری هستند و افزایش کیفیت محصولات را از راهکار‌های توسعه صادرات در استان دانست.
ارسال نظرات