خبرهای داغ:
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان گفت: این مرکز با ارائه آموزش های رایگان به شهروندان این منطقه موفق شده است تا سهم بسزایی در رونق تولید و ایجاد شغل برای جوانان را به خود اختصاص دهد
کد خبر: ۹۱۶۰۱۳۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

 محمد حسین خاشعی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان درخصوص نحوه ارائه آموزش در این مجموعه و نحوه ورود جوانان به بازار کار گفت: این مجموعه با توجه به رسالتی که به عهده دارد در امر آموزش جوانان جویای کار و همچنین ارتقاء مقام شاعلین بر اساس نیاز سنجی صنایع ، صنوف و جامعه هدف را به عهده دارد.

ایشان ادامه داد: در حال حاضر مرکز فنی و حرفه ای لنجان دارای هفت رشته آموزشی است که در دو شیفت فعالیت می کند و این رشته های آموزشی شامل حرفه های برقکار صنعتی ، برقکار ساختمان ، منتاژ کار تابلو ، حرفه تاسیسات ، لوله کشی آب سرد و گرم ، تعمیر آبگرمکن و همچنین حرفه های جوشکاری سازه و حرفه های صنایع ساختمان، نقشه کشی ساختمان و بناء سفت کار،تعمیرکار اتومبیل سواری ،  برقکار خودرو ، حرفه های میناکاری ، صنایع چرم و هنرهای تجسمی می باشد.

آقای خاشعی درخصوص حوزه های کاری دیگرکه در این مرکز فعالیت داریم گفت: آموزش در زندان یکی دیگر از بخشهای آموزش ما می باشد و همین طور در زمینه آموزش ویژه سربازان در صنایع دفاع و آموزش روستایی درحرفه های کشاورزی و حرفه های اقتصاد مقاومتی فعالیت داریم .

ایشان افزود :در سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر ساعت آموزش در حوزه مهارتی در شهرستان لنجان اجراء شده است و بیشتر فعالیت ما در راستای اشتغال زایی است و توانسته ایم 400اشتغال به طور مستقیم ایجاد بکنیم.

رئیس مرکز فنی وحرفه ای لنجان در پایان گفت: به افراد ی که در این دوره ها شرکت می کنند گواهینامه مهارتی  اعطاء می شود واین گواهینامه ها در سیستم آموزش و پرورش تعریف شده است و یک واحد درسی به حساب می آیدواز آن برای گرفتن جواز کسب ،  پروانه اشتغال ، دریافت مجوز مشاغل خانگی و.... استفاده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها