مدیر فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) علت دین گریزی برخی از جوانان را عدم انتقال زیبایی‌های اسلام به آن‌ها دانست.
کد خبر: ۹۱۶۰۱۲۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام سیدی در جمع کارکنان نواحی مسلم و قرارگاه شهید برونسی مشهد که در نمازخانه پادگان شهدای بسیج برگزار شد، بیان داشت: برخی از سخنان امام رضا علیه السلام با عصر جدید ما مطابقت دارد یکی از فرمایشات آن حضرت این است که هرگاه انسان‌ها مرتکب گناهان جدیدی شوند، خداوند آن‌ها را مبتلا به بیماری‌های جدیدی می‌کند.

وی به فرمایش امام رضا علیه السلام اشاره کرد که فرمودند «رحم الله امرء أحیی أمرنا» خداوند رحمت کند بنده‌ای را که امر ما اهل بیت(ع) را زنده کند. سئوال شد که چگونه امر شما زنده می‌شود؟ آن حضرت فرمود «یتعلم علومنا و یعلم‌ها الناس فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا» علوم ما را یاد بگیرد و به دیگران یاد دهد که اگر مردم زیبایی‌های کلام ما اهل بیت را می‌دانستند، هر آینه از ما تبعیت می‌کردند.

عضو شورای سیاستگذاری شعر طلاب کشور با الهام از فرمایش امام رضا علیه السلام علت دین گریزی برخی از جوانان را عدم انتقال زیبایی‌های اسلام به آن‌ها دانست و گفت: این وظیفه ماست که بتوانیم آموزه‌های زیبای دینی را با جذاب‌ترین روش و شیرین‌ترین ادبیات تبلیغ کنیم.

وی به بیان برخی از القاب امام رضا علیه السلام پرداخت و ابراز داشت: یکی از آن القاب، لقب رضا می‌باشد. بنابر روایتی که از امام جواد علیه السلام رسیده، رضا به این معناست که خداوند و اهل بیت علیهم السلام و حتی دشمنان آن حضرت از ایشان راضی اند.

سیدی به یکی دیگر از القاب آن حضرت اشاره کرد که از نظر ایشان بسیار حائز اهمیت است و آن، لقب عالم آل محمد است. توضیح اینکه مامون تلاش بسیاری کرد تا با تشکیل جلسات مناظره که با حضور عالمان یهود و مسیحیت و زردشت بود، چهره امام رضا را تخریب کند. اما امام رضا علیه السلام که متصل به علم الهی بود، تمام سئوالات آن‌ها را با کتاب خودشان و زبان آن‌ها پاسخ دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها