وصیت نامه شهید «اصغر آسیابی»؛

برای آزادی و استقلال تمام مسلمانان جهان می‌رزمم

در بخشی از وصیت نامه شهید «اصغر آسیابی» آمده است: مردم قهرمان ایران من نیز چون سربازان دیگر اسلام برای اسلام و برای قرآن و برای آزادی و استقلال تمام مسلمانان جهان می‌رزمم. ... برادران و خواهران! امروز اسلام نیاز شدید به من و تو دارد و اگر من و تو به یاری اسلام نشتابیم، بدانید که دیگر از اسلام و قرآن نشانی نخواهد ماند و با هم دست در دست هم برای برپایی جامعه قسط اسلامی قیام کنیم و برخیزیم تا مملکت را از دست متجاوزان بعثی برهانیم که اسلام را رهانیده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۰۰۹۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، دوران هشت سال دفاع مقدس، تجلی دفاع قهرمانانه مردم ایران از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود که چون برگی زرین، بر تارک تابناک تاریخ ایران می‌درخشد.
آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدای آن دوران بود که پیام‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره دین، انقلاب، سبک زندگی، استقلال، آزادی و... در قالب وصیت‌نامه به آیندگان به یادگار گذاشته‌اند. وصایایی که در شـرایط روحی خاص و با شور و حال عارفانه دلاوران و جان‌برکفان نوشته‌شده و در  آن‌ها به معنویت، خدامحوری، تبعیـت از قـرآن و سـنت و سیره معصومین (علیهم‌السلام)، اخلاق و رفتار اسلامی توصیه شده است.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، با درایت و جامع‌اندیشی، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب را در 40 سال آینده تبیین و ترسیم فرموده‌اند؛ که این رهنمودها، منشوری است برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی».
اینک تلاش بر آن است تا رهنمودهای هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در آئینه کلام شهدای استان آذربایجان‌شرقی نشان دهیم.
 
شهید والامقام «اصغر آسیابی» ششم شهریور 1344 در شهر تسوج از توابع شهرستان شبستر به دنیا آمد. پدرش بایرام، کشاورزی می‌کرد و مادرش سکینه نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیستم آذر 1360، در گیلان غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
 
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «اصغر آسیابی»
 
بسم الله الرحمن الرحیم
«و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربّهم یرزقون»
من اصغر آسیابی تصمیم گرفتم که وصیت‌نامه خود را از جبهه جنگ به مادر و برادر عزیزم برسانم و ترجیح می‌دهم که نوشته‌هایم را برای آن‌هایی که بعد از من خواهند ماند و آن‌هایی که بعد از من خواهند توانست که در جهت راه خدا و مردم قدم بردارند بنویسم و آرزوی من خدمت به اسلام و مردم است. من فدای اسلامم و فدای امامم. آرزو دارم که به جبهه بروم و با کفار بعثی بجنگم چند بار رفته‌ام و خودم را معرفی کرده‌ام ولی اعزام نشده‌ام.
مردم قهرمان ایران من نیز چون سربازان دیگر اسلام برای اسلام و برای قرآن و برای آزادی و استقلال تمام مسلمانان جهان می‌رزمم ....
 
برادران و خواهران! امروز اسلام نیاز شدید به من و تو دارد و اگر من و تو به یاری اسلام نشتابیم، بدانید که دیگر از اسلام و قرآن نشانی نخواهد ماند و با هم دست در دست هم برای برپایی جامعه قسط اسلامی قیام کنیم و برخیزیم تا مملکت را از دست متجاوزان بعثی برهانیم که اسلام را رهانیده‌اند، آرزو دارم که در خدمتتان باشم و به شما ملت خدمت کنم ... .
مردم مسلمان ایران اسلام به شما نیاز دارد. قرآن امروز به شما نیاز دارد و پیرو راستین قرآن و اسلام امام خمینی به شما نیاز دارد. به پا خیزیم و عاشقانه از اماممان دفاع کنیم و یاری‌اش دهیم ... .
من به شما مردم برادرانه نصیحت می‌کنم و عاجزانه از شما می‌خواهم که با هم و با امام باشید و
گروهک‌های منحرف را در هر چهره و نقشی که هستند سرکوب کنید. فریب آن‌ها و شعارهای به‌ظاهر زیبایشان را نخورید. آنان چون مار خوش‌خط‌وخالی هستند که برای فریب شما دست به هر جنایتی می‌زنند ... .
مادرم آرزویم بود که راضیت نگه‌دارم و راضی باش ... هرگز برایم سوگواری نکنید که شهید زنده است و زنده سوگواری نمی‌خواهد.
به تاریخ یوم‌الله
اصغر آسیایی

ارسال نظرات
پر بیننده ها