سرپرست سازمان بهزیستی استان گفت: با همدلی و همراهی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان تنها مرکز ژنتیک دولتی کشورمی تواند قطب آزمایشگاهی کشورشود.
کد خبر: ۹۱۶۰۰۲۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، نادر هومینان در نشست برگزار شده در ارتباط با مرکزتحقیقات ژنتیک میبد افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان مرکزی دولتی و بنا شده به همت خیرین مرکزی خاص است که اگر چه از ظرفیت‌های تا به حال استفاده نشده، اما نمی‌توان آن را به بهانه بودن در خارج از شهر و دلایلی دیگرتعطیل کرد.
وی تصریح کرد: با آگاه سازی مردم نسبت به اهمیت مباحث ژنتیک می‌توان از معلولیت‌ها جلوگیری کرد.
فرماندارمیبد نیزبا تشکرازتلاش‌های انجام شده برای راه اندازی مرکزتحقیقات ژنتیک و قدردانی از پیگیری‌های امام جمعه و نماینده مردم میبد گفت: یک سری مسائل فنی به جا مطرح است، اما باید به گونه‌ای کارشناسی مشکلات مرتبط را بررسی کرد.
حسین فلاح به انجام مساعدت و پیگیری در ارتباط با این مرکز در سطح استان و کشور به عنوان خط قرمز این شهرستان قول مساعد داد.
امام جمعه میبد هم گفت:: نگاه به این مرکزاز ابتدا نگاهی جامع و فراتر شهرستانی و فرا استانی بوده است و باید این نگاه هم مورد توجه باشد.
حجه الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: اگردولت دراین ارتباط باید پای کار بیاید و مطالعات و پژوهش با اعتبارات دولتی دنبال شود بتر خواهد بود.
وی همچنین تحقیقات و پژوهش مهمترین را به عنوان گام اول دربیانیه گام دوم در صدر مسائل کشور برشمرد که توجه به آن می‌تواند استان را به صورت برند درآورد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات