آیت الله صدیقی:

وقتی ذهن مالامال به یاد خدا باشد شیطان به دل راه پیدا نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خداوند ظاهر حرکات خلق را می‌بیند بلکه ذهن‌های ما نیز در اختیار خالق است، گفت: خطورات ذهنی منشأ کار‌های انسان می‌شود. وقتی ذهن مالامال به یاد خدا و اهل بیت(ع) بود، شیطان به این دل راه پیدا نمی‌کند و وسوسه نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۵۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله کاظم صدیقی، در جمع دانشجویان دختر بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در محل مسجد الزهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به آیه «لقد خلقنا الانسان و نعلم ما توسوس به نفسه و نحن اقرب الیه من حبل الورید» اظهار کرد: اینکه خداوند تاکید می‌کند که ما مخلوقیم، برای انسان مسئولیت ساز است. پس خدا مالک ماست و هر مالکی بر ملک خو تسلط دارد. اینجاست که مساله سکولار، لیبرال و اومانیسم وضعشان معلوم می‌شود چرا آن‌ها فهمی و درکی از عالم هستی ندارد، یا جاهلند یا لجوج و دیوانه.

صدیقی با اشاره به اینکه خلقت حق تعالی همچون کارخانه ماشین سازی نیست که وقتی به بازار عرضه شد دیگر کارخانه سازنده هیچ ارتباطی با ملک خود ندارد، افزود: ارتباط ما با خدا همچون ارتباط صورت‌های ذهنی ما با خودمان است؛ بنابراین ما همیشه وابسته به خداییم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر انسان توجه داشت که مخلوق است، همیشه خودش را در سایه خالق می‌داند و چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان به این مفهوم برسد که از عالم بالا و از خداست.

وی با اشاره به اینکه دومین نکته این آیه آنست که نه تنها خداوند ظاهر حرکات خلق را می‌بیند بلکه ذهن‌های ما نیز در اختیار خالق است، گفت: خطورات ذهنی منشأ کار‌های انسان می‌شود. وقتی ذهن مالامال به یاد خدا و اهل بیت(ع) بود، شیطان به این دل راه پیدا نمی‌کند و وسوسه نمی‌شود، اما اگر مسیری خلاف امر خداوند را در پیش گرفت آنجاست که شیطان به درون انسان نفوذ می‌کند.

صدیقی با اشاره به بخش دیگری از این آیه «و نحن اعلم الیه من حبل الورید» گفت: خدا در ذره ذره وجود ما حاضر است، توجه به این نکته می‌تواند انسان را در صراط مستقیم قرار دهد.

وی ادامه داد: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید نه تنها با شما هستم، بلکه نیرو‌هایی را در کنار شما گمارده ام و حواستان باشد مراقب و مامورانی دارید که تمام کارهایتان را ثبت و ضبط می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر ما در عالم حرفی می‌زنیم این حرف موجی ایجاد می‌کند و ملکوت این حرف برای ما یا معراج است برای رسیدن به خدا یا وسیله سقوط و ریسمانی که ما را تا قعر جهنم می‌برد.

وی به برخی از گناهان زبان اشاره کرد و گفت: اگر کسی چشم برزخی داشته باشد، خواهد دید که غیبت و بردن آبروی دیگران انسان را به شکل سگی جهنمی تبدیل می‌کند که خوراکش از خورشت جهنمیان است.

وی با بیان اینکه از لوازم معرفت امام زمان (عج) معرفت نایب ایشان است، تاکید کرد: ما، ولی فقیه را نایب امام زمان (عج) می‌دانیم و این خط و آدرس را خود حضرت به ما داده اند. ایشان فرمود: ه اند که در زمان غیبت من حوادثی که برای شما پیش می‌آید ملجأ شما کسانی هستند که راوی حدیث و مجتهد هستند.

خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد: کسی که حجت ندارد پاسخی برای کارهایش ندارد و نه دنیا دارد و نه آخرت.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب خطاب به مردم فرمودند بپاخیزید. ۴۰ سال از انقلاب گذشته و دوران جدیدی پیش روی ماست که باید حالت تهاجم داشته باشیم و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها