رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: از ۲۰۴ برنامه سند تحول قوه قضاییه، ۵۹ برنامه قابلیت اجرایی در استان زنجان دارد.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۵۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی و تعامل دادگاههای کیفری بدوی و تجدید نظر استان زنجان با تاکید بر ادامه برگزاری جلسات با دستور معین و تشکر از حضور قضات کیفری بدوی و تجدید نظر به تدوین و ابلاغ سند تحول قوه قضاییه توسط رییس قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: هر کس باید مسئولیت انشاء آرای خود را به عهده بگیرد لذا داشتن رویه واحد در محاکم کیفری بدوی و تجدید نظر برای احقاق حقوق مردم بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد که تحقق این امر مستلزم بهره گیری از نظرات مشورتی و مراکز تحقیقات فقهی و حقوقی قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: این سند به همه استانها ابلاغ شده که شامل ۲۰۴ برنامه عملیاتی است که از این تعداد ۵۹ برنامه قابلیت اجرا در استان را دارد.

وی بر دقت، صحت، توجه بیشتر و ارتباط تنگاتنگ هر دو مرجع قضایی کیفری بدوی و تجدید نظر استان در صدور آراء و رعایت آداب و شأن قضایی تأکید کرد و افزود: خروجی دادگاههای تجدید نظر استان از نظر کمی و کیفی مطلوب بوده که این امر مورد تایید معاونین و شورای قضایی قوه قضاییه نیز است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در برخورد با فساد خصوصا در داخل مجموعه قضایی را یادآورشد و افزود: امروزه همه ما باید در اتاقهای شیشه‌ای فعالیت کنیم و عملکردها باید شفاف باشد و همواره اقدامات و عملکردمان مورد ارزیابی و نظارت از سوی مراجع بالاتر در قوه قضاییه است.

وی تاکید کرد: در مبارزه با فساد لازم است همه مجموعه در جهت صیانت و سلامت دستگاه قضایی با حفاظت و اطلاعات همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات