مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از ایجاد ۱۲۶۴ مورد اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۴۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج وحید فرخی امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان زنجان با اشاره به بررسی نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات در تحقق شعار سال پرداخت و اظهار کرد: رونق مستلزم تولید بهبود زنجیره تامین و ارزش است.

 

وی با بیان اینکه سرعت ما در تجارت آنلاین خوب نیست، ابراز کرد: در امضای الکترونیکی صادره ۶۶ درصد رشد داشتیم.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط در صورت بهره مندی از فناوری اطلاعات دو برابر سریع تر رشد می‌کنند، خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان در ارزش افزوده زیربخش سی تی  سه دهم درصد از کل کشور است.

 

وی بیان کرد: سهم استان زنجان در ارزش افزوده زیر بخش آی تی در سال ۹۵ هشت صدم درصد از کل کشور، ارزش افزوده زیربخش پست و پیک ۱.۶ درصد از کل کشور، ارزش افزوده زیربخش محصولات رایانه ای ۲.۵ درصد از کل کشور و فعالیت انتشار الکترونیکی در سال ۹۵ صفر درصد از کل کشور است.

 

فرخی با بیان اینکه 1500 راننده تاکسی ایتترنتی در استان فعال هستند، ادامه داد: یک درصد از تعداد توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی را داریم که سهم درآمدی ۲ درصد را اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به ۶۷۶ شغل تعهد شده این حوزه گفت: اشتغال ایجاد شده ۱۲۶۴ مورد و اشتغال تثبیت شده در سال گذشته نیز ۴۳۸ مورد بوده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه مجموع اشتغال ایجادی و تثبیتی در سال گذشته ۱۷۰۲ مورد است، اظهار کرد: تسهیلات پرداختی روستایی و عشایری ۴۱ میلیارد ریال و تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده وزارت در سال ۹۷  به مبلغ ۵.۹۸ میلیارد ریال بوده است.

ارسال نظرات