یک متخصص ارتوپد درباره علل بروز بیماری دوپویترن، علائم و روش‌های درمان آن توضیح داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۱۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ذبیح‌الله حسن‌زاده متخصص ارتوپد در گفت‌وگو‌یی درباره شیوع دوپویترن بیان کرد: این نوع بیماری در مردان، بیماران دیابتی و کسانی که دارو‌های ضد تشنج استفاده می‌کنند، شایع است.

حسن‌زاده درباره نشانه هاو علائم دوپویترن گفت: در مورد بیماری کف دست یا دوپویترن، تغییر شکل روی بافت دست تاثیر می‌گذارد که منجر به علائمی مانند خمیدگی دائمی انگشتان و ضخیم شدن پوست کف دست می‌شود.

وی درباره علل بروز این بیماری اظهار کرد: با وجود این که علت بیماری مشخص نیست، ولی زمینه ارثی، دیابت، سیگار و نوشیدن الکل، از عوامل موثر در ابتلا به این بیماری است.

این متخصص ارتوپد درباره درمان دوپویترن گفت: دوپویترن معمولاً به تدریج و در عرض چند سال پیشرفت می‌کند، ولی مشکلی برای دست ایجاد نمی‌کند؛ در موارد خفیف هم می‌توان از تزریق کورتیکوستروئید در داخل توده‌ها برای کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت بیماری استفاده کرد.

وی افزود: اگر شدت خم شدن انگشتان به حدی باشد که بیمار در انجام فعالیت‌های روزمره اش با مشکل جدی مواجه شود ممکن است پزشک معالج تصمیم به درمان جراحی بیمار بگیرد. معمولا وقتی بیمار نتواند کف دست خود را روی یک سطح صاف بگذارد باید عمل جراحی انجام دهد.

حسن‌زاده  متذکر شد: عمل جراحی معمولاً به صورت برداشتن بافت کلفت شده کف دست است؛ گاهی ممکن است نیاز به پیوند پوست هم پیدا شود. از عوارض احتمالی جراحی، آسیب عصبی یا عروقی دست یا عفونت است. عارضه احتمالی دیگر جراحی خشکی انگشت است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات