در جلسه ستاد طرح عرضه بهداشتی دام که با حضور مسئولان جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام برگزار شد، تسریع در روند اجرایی احداث این جایگاه‌های موقت و لزوم همکاری با شهرداری‌های مناطق به این منظور مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۷۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس ستاد طرح عرضه بهداشتی دام در این جلسه با اشاره به بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله بیماری مهلک تب کریمه کنگو که با گرم شدن هوا خطر ابتلا به آن افزایش می‌یابد، گفت: حضور تمام وقت دامپزشکان در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام و معاینه قبل و بعد از کشتار، متضمن تامین سلامت شهروندان و پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها به افراد است.

علی عفتی با تاکید بر لزوم اجرای طرح عرضه بهداشتی دام با حداکثر جدیت و دقت، افزود: باید تلاش کنیم تا بهره‌وری این طرح افزایش یابد و از جمله مولفه‌های افزایش بهره‌وری در طرح عرضه بهداشتی دام، این است که شهروندان در زمان کم‌تر، دام مورد نظر خود را تهیه و ذبح نمایند و خیالشان بابت سلامت دام و رعایت نکات بهداشتی در مورد عرضه و ذبح دام‌ها راحت باشد.
وی با بیان اینکه امسال، علاوه بر 3 جایگاه ثابت، 21 جایگاه موقت عرضه بهداشتی دام و در مجموع 24 جایگاه در سطح شهر تهران در ایام عرفه و عید سعید قربان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: این جایگاه‌ها آماده عرضه دام زنده و ارائه خدماتی نظیر معاینه رایگان دام توسط دامپزشکان حاضر در جایگاه‌ها و ذبح دام‌ها توسط ذابحین حرفه‌ای است.
گفتنی است در این جلسه، مسئولان جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در مورد روند امور اجرایی طرح و احداث جایگاه‌ها در هر یک از مناطق توضیحاتی ارائه کردند و در پایان بر هماهنگی بیشتر بین نیروهای دست اندرکار و تلاش مضاعف برای اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید شد.

ارسال نظرات