خطیب نماز جمعه اشکذر:

بعضی از مسئولان را فقط در مناسبت‌های خاص می توان در نماز جمعه دید

امام جمعه اشکذر با انتقاد از بعضی از مسئولین شهرستان، گفت: مردم و دولتمداران باید در روز جمعه برای خدا به نماز جمعه بیایند و نه اینکه در مناسبت خاصی مثل هفته دولت یا موارد مشابه آن.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۶۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه گفت: در دیداری که هفته گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان از سفارش به شرکت در نماز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، گله‌مند بود که چرا ائمه جمعه در این باره کم صحبت می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان ادامه داد: قبل از انقلاب به دلیل اینکه حکومت اسلامی و شرعی نبوده است مردم و مراجع تقلید احتمام ویژه‌ای به نماز جمعه نداشتند، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع حکومت دینی و شرعی نماز جمعه جان گرفت و اکنون نیز شاهد شرکت پرشور مردم در این نماز عبادی و سیاسی هستیم.
طالبیان به معنای سیاسی بودن نماز جمعه اشاره کرد و افزود: اینکه نماز جمعه یک حرکت سیاسی است به این معناست که مسائل سیاسی جامعه بدون هیچ تعصبی در این نماز برای مردم تبیین می‌شود چرا که نماز جمعه عاری از هیچ جناحی است و بدون تعصب مسائل سیاسی جامعه برای مردم روشن می‌شود.
امام جمعه اشکذر با انتقاد از بعضی از مسئولین شهرستان، گفت: مردم و دولتمداران باید در روز جمعه برای خدا به نماز جمعه بیایند و نه اینکه در مناسبت خاصی مثل هفته دولت یا موارد مشابه در نماز جمعه شرکت کنند و دیگر شرکتشان برود تا سال بعد، اگر مسئولان معنای سیاسی بودن نماز جمعه این گونه درک کردند، کاملا در اشتباه اند.
وی به حدیثی در باب شرکت کنندگان در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) شرکت کنندگان در نماز جمعه را به سه دسته تقسیم کرده اند، اول گروهی که از سر گذراندن زمان می‌رود که این افراد بهره اش از نماز جمعه همین هدفشان است، دومین گروهی افرادی هستند که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، ولی بدون حال و بی انگیزه، ولی سومین گروه از نمازگزاران افرادی هستند که زود‌تر از امام جماعت در نماز جمعه شرکت می‌کنند و مشغول عبادت می‌شود و در سکوت منتظر نماز می‌شوند که این گروه، نماز جمعه را کفاره تمام گناهان هفته خود بدانند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار