خبرهای داغ:

پیرامون خرید گندم در میاندوآب مشکلی وجود ندارد

فرماندار میاندوآب گفت: در زمینه خرید گندم هیچ مشکلی در سطح شهرستان نداریم.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۰۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از میاندوآب، مهدی قهرمانی در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم اظهار کرد: حمل گندم میاندوآب به خارج از شهرستان ممنوع است و گندم تولید شده در این شهرستان باید به مراکز مجاز خرید گندم در میاندوآب تحویل داده شود.

 محرمعلی ديانتی  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز درجریان این بازدید گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷، بیست و پنج هزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص یافته است و با وجود خسارت‌های سیل و سرما پیش بینی می‌شود ۶۶ هزار تن گندم از مزارع میاندوآب برداشت شود.

 وی عنوان کرد: تاکنون نزدیک ۱۷ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط ۵ مرکز خرید گندم این شهرستان از زارعین منطقه خریداری شده است.

 بازدید از باغ پسته نمونه واقع در روستای ملاشهاب الدین میاندوآب یکی دیگر از طرح هایی بود که  مورد بازدید فرماندار میاندوآب قرار گرفت.

ديانتی همچنین  با اشاره به  توسعه احداث محصولات باغی با نیاز آبی کم نظیر پسته در شهرستان، اضافه کرد: سه و نیم هکتار باغ پسته در این شهرستان احداث شده است، کشت و ترویج گیاهان کم آب بر یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است، چرا که توسعه احداث محصولات باغی با نیاز آبی کم نظیر پسته می تواند در مدیریت بهینه مصرف آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

 وی افزود: باغ پسته کشاورز مباندوآبی به مساحت دو و نیم هکتار و ۹۵۰ اصله درخت پسته با پایه بذری رقم اکبری، مجهز به سیستم آبیاری قطره ای است و برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز باغ، از پنل خورشیدی استفاده می شود، به کارگیری فنون جدید علمی در باغ مذکور باعث شده در مصرف انرژی صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد.

 شایان ذکر است؛ کشت ۱۰۰۰ متر مربع زعفران در جوار باغ فوق الاشاره از دیگر  اقدامات این باغدار پیشرو است.

  انتهای پیام/ع

ارسال نظرات