خبرهای داغ:
تضاد برخی از اقدامات حقوق بشری زنان با حقیقت سکوت بره ها!
به نظر می رسد خانم مولاوردی باید با حواسی جمع تر پای میز امضاء تفاهم نامه ها با نهادهای بین المللی بنشیند و بیش از گذشته در راستای احقاق حقوق واقعی و مطالبات به حق زنان کشور قدم بردارد.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۹۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

چندی پیش خبر امضاء تفاهم نامه جدیدی در رابطه با «حمایت و تحقق حقوق بشر زنان» در دانشگاه شهید بهشتی توسط شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و حسین میرمحمد صادقی، رئیس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو، در فضای مجازی و رسانه ها بازتاب داشت.

بازتابی که نسبت به سایر اقدامات حوزه زنان نه تنها بازخوردی نداشت بلکه عمدتاً توسط رسانه های حامی برخی از جریانات و شبکه های اجتماعی وابسته به آنها مورد توجه قرار گرفته بود که این خود پیامی خاص برای امضاء کنندگان این دست تفاهم نامه ها دارد.

در این تفاهم نامه مولاوردی، متعهد شده است که براي حمايت و تحقق حقوق بشر زنان و ارتقاء آنها در صلح و دموکراسي، بانک هاي اطلاعات ايده ها و ظرفيت هاي انساني و مالي حوزه زنان را در اختيار سازمان مذکور قرار دهد! و متقابلا این کرسی نيز در خصوص خلاهاي قانوني حوزه زنان طرح ها و لوايحي را براي قانونگذاري به ايران پيشنهاد دهد.

برای معاون سابق زنان و خانواده ریاست جمهوری که از چهره های شناخته شده در حمایت از حقوق زنان آن هم به سبک و سیاق غربی است! این نخستین باری نیست که در قالب ارائه برخی از اطلاعات و آمار در حوزه زنان با نهادهای بین المللی تفاهم نامه را امضا می کند! افشای برخی از اطلاعات حوزه زنان به ویژه زنان مطلقه که مورد تکذیب مولاوری قرار گرفته است اما منتقدین او همچنان روی چنین مباحثی تأکید دارند.

اینبار نیز کاملا به صورت علنی این اتفاق در تفاهم نامه با کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در حوزه حقوق بشر زنان افتاده است! گویا معاون سابق رئیس جمهور به این مسئله هیچ اعتقادی ندارند که اشراف های اطلاعاتی نهادهای بین المللی که همگی به نوعی مستقیم و غیرمستقیم سرسپرده کشورهای متخاصم با ایران هستند می تواند در شرایط جنگ فرهنگی و نفوذ اطلاعاتی دشمن برای برنامه ریزی و سلطه گری، دست آوری مهم و غنیمتی ارزشی باشد!

چه بسا که در این تفاهم نامه نیز به صورت کاملا مستقیم بر این مسئله تأکید شده است که براساس داده های ایران، طرح ها و لوایحی از سوی این کرسی در جهت برطرف کردن خلاء های قانونی حوزه زنان ارائه می شود.

ای کاش خانم مولاوردی اگر چندان به سخنان منتقدان و دلسوزان حوزه زنان وقعی نمی نهد به این ضرب المثل توجه کند که « سلام هیچ گرگی بی طمع نیست و هیچ گربی محض رضای خدا، موش نمی گیرد»! یعنی؛ این کرسی ها قطعا در پیشنهاد و ارائه برنامه ها و لوایح و طرح های خود بسیار محکم تر و برنامه ریزی شده تر از سابق با اعتماد بیشتر بر عملیاتی شدن خواسته های خود، قدم بر می دارد.

این امری بدیهی است ؛ همانطور که در جنگ نظامی مسئله اطلاعات بسیار کلیدی بوده و نقش تعیین کننده ای در پیروزی و شکست دارد درسایر میادین نیز به ویژه در جنگ علیه خانواده، جنگ نرم، جنگ فرهنگی ( در جبهه تغییر سبک زندگی )و .. هم اگر دشمن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند با دقت بیشتری به اهداف خود تهاجم خواهد کرد و پیروزی خود را نزدیک تر و راحت الوصول تر خواهد دید.

علاوه بر این مورد، ایران اسلامی تجربه تلخی در تعامل با نهادهای بین المللی در حوزه حقوقی و حقوق بشر زنان و خانواده دارد. تجربه هایی که نشان می دهد، راه کارها، برنامه ها، اهداف و سیاست گزاری های این نهادها نه تنها با مطالبات اکثریت جامعه زنان ایرانی همخوانی ندارد بلکه در بسیاری از موارد علیه زن ایرانی و خانواده نیز بوده است.

به نظر می رسد خانم مولاوردی به عنوان دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان! – که در بیشتر موارد گزینشی فریادخواهی حقوق زنان را سر می دهد - با حواسی جمع و با نگاهی بازتر و مصلحت اندیشانه تر پای میز مذاکرات و امضاء تفاهم نامه ها و مشارکت های با نهادهای بین المللی حقوقی بنشیند و بیش از گذشته در راستای احقاق حقوق واقعی و مطالبات به حق زنان کشور قدم بردارد تا بعد از امضاء چنین تفاهم نامه هایی سر بزنگاه حمایت از حقوق به زنان باز هم شاهد «سکوت بره ها» نباشیم.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - منیره غلامی توکلی

ارسال نظرات