خبرهای داغ:
صارمی گفت: با توجه به اهمیت صادرات و کیفیت کشمش کشور به ویژه تاکستان، حیف است این محصول در صادرات ما کمرنگ شود و باید مبارزه بیولوژیک را با محوریت کم کردن مصرف سموم مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۵۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاههای استان برگزار شد بیان کرد: سازمان استاندارد می تواند میزان سموم و آفت کشها را مشخص کند.

وی گفت: کشورهای مختلف حد مجاز استفاده از سموم در محصول کشمش را به طور مجزا دارند اما در میزان آفت کش ها یکی میزان استفاده از سموم در کشورها و دیگر میزان مصرف در سبد غذایی کشورها مطرح است که در هر کشوری مجزا می باشد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: مجهزترین آزمایشگاه ها در کشور جهت تعیین نوع سموم انگور وجود دارد که نزدیکترین آزمایشگاه به قزوین، در استان تهران است که 150 نوع سم را تشخیص می دهد در صورتیکه تعداد خریداران خارجی که درخواست کشمش دارند بسیار بالاست و درصد استفاده از سم برای آنها در حد بسیار کم، مد نظر می باشد.

صارمی با اشاره به میزان استفاده از سم در محصولات کشاورزی عنوان کرد: اولا باید مصرف سموم به طور تخصصی باشد و دوما باید در حد مجاز کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت صادرات و کیفیت کشمش کشور به ویژه تاکستان، حیف است این محصول در صادرات ما کمرنگ شود و باید مبارزه بیولوژیک را با محوریت کم کردن مصرف سموم مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: در بحث استاندارد مشکلی نداریم اما با کمک مدیران کنترل کیفیت، دوره ای را طراحی تحت عنوان کشمش جهت آشنایی مردم با این محصول در استان طراحی شده که در اواخر مردادماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: این امکان به واحدهای تولیدی داده شده آنها که دارای پروانه استاندارد می باشند، می توانند محصول خود را صادر نمایند اما نظارت بر محصول صادراتی از سوی استاندارد انجام می شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها