اولین کاروان حجاج کردستانی شامل ۸۵ نفر در قالب یک کاروان عصر پنجشنبه با بدرقه مردم سنندج راهی فرودگاه همدان شدند.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۴۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جانشین مدیرکل حج و زیارت کردستان اظهار داشت: کار اعزام کاروان‌های حج از استان آغاز و نخسیتن کاروان ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد روز جمعه از فرودگاه همدان به مکه مکرمه اعزام می‌شود. اولین کاروان حجاج کردستانی عازم سرزمین وحی شد.

علیرضا خسروی با بیان اینکه در طول مدت اعزام، ۱۵ کاروان راهی سرزمین وحی می‌شوند، افزود: ۶ کاروان از سنندج، ۲ کاروان از سقز، ۲ کاروان از بانه و سروآباد، سه کاروان از مریوان، یک کاروان از قروه و دهگلان و یک کاروان نیز از بیجار عازم این سفر معنوی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۵ نفر از این زائران از شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در قالب پنج کاروان مدینه بعد اعزام می‌شوند، اضافه کرد: ۵۳ درصد از ۷۰۵ نفر حجاج از سه شهرستان یاد شده مرد و ۴۷ درصد نیز زائران زن هستند.

خسروی گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به سفر معنوی حج اعزام می‌شود و سهم استان کردستان از این تعداد، ۲ هزار و ۱۵ نفر است که در قالب ۱۴ کاروان اهل سنت و یک کاروان اهل تشیع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت کردستان با بیان اینکه ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی و خدمتگزار حجاج کردستانی نیز در این سفر حضور خواهند داشت، یادآور شد: ۱۳ کاروان از چهارم مرداد از فرودگاه همدان و ۲ کاروان نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به عربستان می‌روند.

خسروی با بیان اینکه بخشی از پرواز حجاج در سال‌های گذشته توسط هواپیما‌های عربستان انجام می‌شد، افزود: امسال همه زائران با ناوگان هواپیمایی ایرانی جابجا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زائران امسال بیشتر از سال‌های قبل در مناسک حج حضور خواهند داشت، تاکید کرد: سال‌های گذشته زائران حدود ۳۰ تا ۳۲ روز در مدینه و مکه حضور داشتند، اما امسال ۳۵ روز این سفر طول می‌کشد.

خسروی گفت: ایستگاه پروازی زائران کردستانی، فرودگاه همدان و امام خمینی (ره) تهران است البته اعزام کاروان‌ها از همدان از ۴ تا ۷ مرداد و از تهران ۱۰ مرداد انجام می‌شود.

وی درباره مسن‌ترین زائران حج تمتع امسال اظهار داشت: پیرترین زائر حج تمتع امسال که در سال‌های اخیر زائری به سن و سال وی در کشور نبوده، مردی ۱۰۷ ساله از کردستان است.

پارسال یک هزار و ۹۲۵ زائر از استان به خانه خدا مشرف شدند که امسال تعداد زائران ۹۰ نفر بیشتر شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات