حجت الاسلام علیدادی در آیین نکوداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری:

علمای دین در دفاع از عزت و شرافت مردم در خط مقدم بودند

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری گفت: با اندک تامل در حوزه های شیعه قابل درک است که عالمان دین از میان مردم برخواسته و در دفاع از عزت و شرافت مردم پیشتاز و در ترویج عدل در خط مقدم بوده اند.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۳۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری گفت: با اندک تامل در حوزه های شیعه قابل درک است که عالمان دین از میان مردم برخواسته و در دفاع از عزت و شرافت مردم پیشتاز و در ترویج عدل در خط مقدم بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: لذا پیامبر می فرمایند “علما را گرامی دارید که آن ها وارثان پیامبرانند و احترام به آن ها احترام به پیامبران است.

وی با اشاره به نقش کلیدی ائمه جمعه در جامعه اظهار داشت: ائمه جمعه با تبیین وضعیت ملی و بین المللی احیاگر و هدایتگر جامعه هستند، امروز گردهم آمدیم تا در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با یکدیگر بیعت مجدد کرده و از ۳۶ خطابه جمعه و نیم قرن خدمت و مجاهدت مردی همچون ایت الله جعفری تجلیل کنیم.

حجت الاسلامی علیدادی افزود: روحانیون دیار کریمان با سند به آتش کشیدن مسجد جامع و حضور در خدمت امام راحل نقش اثرگذاری قبل و بعد از انقلاب داشتند که تعداد قابل توجهی از علما مفتخر به ابو شهید شدند.

وی در پایان ضمن قدردانی از عالمان کرمانی خاطرنشان کرد: باید از علمایی همچون صالحی کرمانی و روحانی فداکار و اولین امام جمعه کرمان حجتی کرمانی یاد کنیم که خدمات بی نظیرشان در دیار کریمان فراموش شدنی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار