خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی تیپ 82 سپاه صاحب الامر (عج):

مبانی دفاعی ما برگرفته از آیات و روایات است

افروزی گفت: بهره گیری امام(ره) از اعتقاد به خدا و صبر و پایداری در برابر سختیها و فشارهای دشمن برگرفته از ایات و روایات قرآنی بویژه سیره ائمه معصومین می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۰۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کلاس بصیرت سیاسی با موضوع دفاع از دیدگاه امام خمینی(ره) با سخنرانی جانشین تیپ 82 با حضور رزمندگان تیپ 82 صاحب الامر (عج) در پایگاه شمالغرب برگزار شد .

در این جلسه که بعداز نماز مغرب و عشا در پایگاه شمالغرب برگزار شد سرهنگ افروزی بیان کرد : مبانی استقلال دفاعی از جمله مواردی است که تجربه عملی و عینی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی با فرمایشات عمیق امام (ره) در این زمینه بر غنای آن افزوده شده و به جرأت می توان گفت امروزه نصب العین قرار دادن مبانی مدنظر امام در این زمینه باعث خودکفایی و استقلال کامل ایران اسلامی گردیده است.

افروزی اظهار کرد: مهمترین مبانی استقلال دفاعی در دید و اندیشه امام(ره) عبارتند از: ایمان به خدا و اعتماد به نفس، کسب کامل آمادگی دفاعی، تقویت بنیه دفاعی کشور، تاکید برخودکفایی نظامی و دشمن شناسی.

جانشین تیپ 82 سپاه صاحب الامر (عج) تشریح کرد : اعتقاد راسخ امام (ره) و تکیه بر این اصل مستلزم صبر و پایداری و استقامت در برابر سختی ها و تهدیدات دشمنان به منظور غافلگیر کردن آنان می باشد و منظور امام(ره) از صبر، تصمیم گیری عاقلانه و حساب شده بر اساس شناخت مواضع و توانمدهای دشمن و همچنین دشمنان را به استیصال و درماندگی کشانده است .

افروزی تبیین کرد: بهره گیری امام(ره) از اعتقاد به خدا و صبر و پایداری در برابر سختیها و فشارهای دشمن برگرفته از ایات و روایات قرآنی بویژه سیره ائمه معصومین می باشد. چنانچه قرآن کریم می فرماید :((ای کسانی که ایمان آورده اید! هر گا با گروهی از شمنان روبه رو شدید، محکوم و استدار بایستید و فراوان خدا را یادکنید، شاید رستگار گردید((

وی در ادامه افزود : قران کریم نیز به عنوان منشور تمام عیار مسلمانان نیز با تأکید بر واژه استقلال، اهمیت آن را بیشتر می نماید به ویژه انجا که می فرماید : ((وَلن يَجْعَل اللَّهُ للْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِللاً ))
و خداوند هیچگاه نخداسته که کافران بر مسلمین تسلط پیدا کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها