فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در جمع مسئولان سازمان اردویی بسیج در مشهد:

عملیات فرهنگی را در بسترها و زمینه های اردویی و با سفرهای دسته جمعی ترکیب کنیم

سردار نظری گفت: یکی از بهترین روش ها این است که بتوانیم عملیات فرهنگی خود را در بسترها و زمینه های اردویی و با سفر های دسته جمعی ترکیب کنیم تا نتایج بهتر و بیشتری حاصل گردد.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۹۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) مشهد در مراسم کارگاه توانمندسازی مدیران اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، گفت: مردم برای اوقات فراغت به جاهای مختلفی می روند و باید یک زمینه های مناسب و جذابیت هایی ایجاد شود تا آحاد مردم بتوانند از آن استفاده کنند و ارتباط خوبی با آن ها برقرار نمایند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی هزینه می شود و  اهداف نرم افزاری و فرهنگی خوبی هم تعریف می شود ولی اگر بستری مناسب برای تحقق آنها آماده نشود، بهره وری و نتایج کمتری را شاهد خواهیم بود، افزود: یکی از بهترین روش ها این است که بتوانیم عملیات فرهنگی خود را در بسترها و زمینه های اردویی و با سفر های دسته جمعی ترکیب کنیم تا نتایج بهتر و بیشتری حاصل گردد.

سردار نظری اشاره کرد که اصل مهم در اعطا خدمات به گردشگران و زائرین، داشتن یک برنامه هدفمند است و نباید مسائل مالی و هزینه ها این اصل را تحت تاثیر قرار دهد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: بایستی بتوانیم از اردوگاه های خود بهتر استفاده کنیم و جامعه  هدف را تنوع و تکثر بدهیم. در همین راستا مثلا در اردوگاه شهید کاوره دنبال ایجاد ظرفیت های جدید و ارتقاء خدمات مادی و معنوی برای گردشگران و زائرین میهمان هستیم و اعتقاد داریم که در بسیج یک نظام جامع خدمات باید تدوین شود و یکی از اجزای اصلی آن برنامه ها و خدمات بسیار مؤثر اردویی می باشد.

وی تاکید کرد: مشهد مقدس با وجود حرم امام رضا(ع) محل اقبال آحاد و اقشار مردم و بسیجیان عزیز است و یک شهر مذهبی و فرهنگی است و همگان باید برای حفظ و ارتقاء فرهنگ و معنویت پایتخت معنوی ایران اسلامی دست به دست هم بدهیم و در استفاده از همه ظرفیت های موجود و ممکن برای تحقق این امر اهتمام جدی و هم افزایی داشته باشیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به سردار سلیمانی، مسئول پر تلاش سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج این است که با توجه به دغدغه های همگانی در مورد شهر مقدس مشهد، به گونه ای برنامه ریزی شود و فرهنگ سازی شود تا به محض اینکه زائری از هر نقطه جغرافیایی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کند، سفر او  مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه به طور متوسط سالانه بیش از 30 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و هدف و نیت اصلی این مسافرین استفاده از معنویت زیارت و آرامش حاصل از تشرف به حریم قدس رضوی است؛ لذا باید برای تحقق زیارت با معرفت زائرینی که خودشان به این سفر می آیند تلاش کنیم و برنامه های فرهنگی لازم برای ارتقاء کیفیت این سفر های عمدتا زیارتی را تدارک ببینیم.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت های اردویی و اردوگاهی خود را در کشور و به خصوص در مشهد مقدس باید بهینه سازی،  پویا و آزاد کنیم و شرایط استفاده همه مردم از این ظرفیت ها را فراهم آوریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: با استفاده از ظرفیت مردمی و زائرین بیشماری که در مشهد داریم، میشود در بحث هایی مانند زائر درمانی و موارد مشابه ورود کرد و این نیازها و مطالبات زائرینی که حتی از اقصی نقاط دنیا به زیارت امام رضا (ع) می آیند را هم تکریم کرد و اینگونه برنامه ها توسعه و تعمیم داد.

وی افزود:  می توانیم برای فضای عمومی و کلی مشهد مقدس از جمله مسیر جاده ها، قطار، فرودگاه، اقامتگاه ها و سایر اماکن هذف زائرین حاضر در این شهر، می توان برنامه ها و اقداماتی را انجام داد، ولیکن مجموعه اقدامات کنونی کوچک و محدود هستند. در ابتدای هر سال همه بسیج می شوند و خادمین علی بن موسی الرضا (ع) با حضور در این اماکن و استقابل گرم از میهمانان رضوی با سلایق و علایق مختلف و متنوع، باعث افزایش معنویت و جلب توجه ایشان می شوند و این گونه کارها می تواند توسعه کمی و کیفی پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) مشهد در پایان تصریح کرد: در بحث اردو و اردوگاه ها بایستی یک نگاه تحولی را ساری و جاری کنیم و با حفظ همه موفقیت های قابل توجه در این برنامه های مؤثر اردویی در طول سال های گذشته، اردوگاه ها را به گونه ای بهسازی و بهینه سازی کنیم تا امکان استفاده ارزان و حتی رایگان برای همه میسر باشد و ارتباط و تعامل اردویی با دیگر قسمت ها و بخش های مسئول در کارهای فرهنگی نیز افزایش پیدا کند تا شاهد هماهنگی و تنظیم همکاری های جدید و تحول محور باشیم.

ارسال نظرات