مسئول سازمان بسیج اساتید گفت: باید رویکرد حل المسائلی در دانشگاه ها را تقویت کرد و دانشگاهیان برای حل مسائل کشورمان تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۵۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، زارعی در جلسه اعضای شورای مرکزی و مسئولین کانون‌های بسیج اساتید آذربایجان غربی، اظهار کرد: باید رویکرد حل المسائلی در دانشگاه ها را تقویت کرد و دانشگاهیان برای حل مسائل کشورمان تلاش کنند همچنین مزیت ها و اولویت های استان شناسایی و مشخص شود که بسیج اساتید باید چه مسائل و مشکلاتی را مطالبه کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های آذربایجان غربی به تشریح ماموریت های بسیج در دانشگاه ها پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، بسیج مستضعفين را مامور به اعتلای بسیج کردند و تاکید ویژه روی علم داشتند، گفت: قدرت علمی ایرانیان دشمن را بازداشته و ما در تمامی حوزه ها در حال جنگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج ۲۲ قشر دارد، گفت: ما اساتید، بسیجی هستیم و جنبش استادی باید روی مرجعیت علمی حرکت کند و دیگر اقشار را راهبری کند.

وی در بخشی از این جلسه به معرفی کتاب کار طرح اعتلای بسیج پرداخت و گفت: در دوره جدید کتاب کار را مبنا قرار می دهیم تا معلوم شود که در حوزه های مختلف چه کارهایی باید انجام شود و از انجام چه اموری باید پرهیز کنیم، در کتاب اعتلای بسیج، مسائل کشور در چهار قسمت پیش بینی شده است، اگر جنبش استادی به درد مردم نرسد و گره از مشکلات مردم باز نکند لزومی نیست که وجود داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج اساتید در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سرمایه دارتر از بسیج اساتید در کشور وجود ندارد باید ماموریت جامع  داشته باشیم، ماموریت در کتاب کار تعریف شده است، باید کارهای بی اثر تعطیل شود و اثربخش و تحول آفرین عمل کرد.

زارعی ادامه داد: باید رویکرد اجتماعی شدن و حل المسائلی در دانشگاه ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، باید مزیت گرا بود و متخصصین حوزه های مختلف شناسایی شود و به مسئولین مرتبط معرفی شود، اساتید باید رویکرد حل المسائلی در دانشگاه ها را تقویت کنند و مزیت ها و اولویت های استان شناسایی شود و مشخص شود که بسیج اساتید باید چه مسائل و مشکلاتی را مطالبه کند.

وی ادامه داد: برخی از مسائل تبدیل به معضل می شود، بسیج اساتید باید مشخص کند به کدام یک از معضلات ورود کند تا راه حلی برای آن پیدا کند.

زارعی افزود: اساتید بسیجی سرمایه های ما در استان هستند اگر ما انگیزه و روش برای ورود به میدان نداشته باشیم، صدها همایش و سخنرانی بی فایده خواهد بود ما در استان باید مشخص کنیم در کجای کار قرار داریم و به دنبال چه کارهایی هستیم و چه کارهایی باید انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات