امام جمعه بندر دیر گفت: نمازجمعه مانور و رزمایشی است که منتظران در روز جمعه برای استقبال از امام زمان(عج) انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۵۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

 نمازجمعه رزمایش منتظران امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در کشور اظهار داشت: نمازجمعه مانور و رزمایشی است که منتظران در روز جمعه برای استقبال از امام زمان(عج) انجام می‌دهند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه نمازجمعه کانونی وحدت‌بخش و پیوند دهنده امت با امام است، افزود: نمازجمعه مظهر آمادگی مردم در مقابل دشمن و مرکز آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است و نشان دهنده پیوند دین و سیاست است.

وی نمازجمعه را خواستگاه نهضت خدمتگزاری و نیکوکاری دانست و ادامه داد: همواره در نمازهای جمعه نسبت به کمک به دیگران و سایر موارد فرهنگ‌سازی می‌شود.

حسینی با اعلام اینکه نهاد ستاد نمازجمعه کانون امیدبخشی به مردم و بر ملا کردن نقشه‌های دشمنان است، عنوان کرد: از یک سو مسائل و مشکلات مردم در خطبه‌های نمازجمعه بیان و از دیگر سو فعالیت‌های نظام و دولت منعکس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه مواضع رهبری را در خطبه‌های نمازجمعه منعکس می‌کنند، خاطرنشان کرد: نقش نمازجمعه در اوائل انقلاب و اعزام نیروها به جبهه‌ها و مقابله با گروهک‌ها و جنگ نرم برکسی پوشیده نیست.

خطیب جمعه دیر با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، گفت: اخیرا با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلات خوبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای تخصیص داده شده است که انتظار می‌رود کشاورزان از این طرح استقبال کنند.در کشت‌های گلخانه‌ای تولید محصولات بیشتر و هزینه‌ها و مصرف آب نیز کاهش پیدا می‌کند .

حسینی با اشاره به سالروز تشکیل آژانس هسته‌ای، بیان کرد: متأسفانه سازمان ملل غالبا تحت تأثیر ابرقدرت‌ها و قدرت‌های استکباری است، امیدواریم رئیس جدید آژانس تحت تأثیر آمریکایی‌ها قرار نگیرد و در مقابل ایران موضع منصفانه و بی‌طرفانه‌ای داشته باشد.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: ملت فلسطین نباید هویت خود را فراموش کند و بدانند اگر بخواهند می‌توانند در مقابل دشمن بایستند.

وی به ضربه‌های سخت سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بر آمریکا اشاره و ابراز کرد: اولین ضربه آن جایی بود که مقام معظم رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن ترامپ را شایسته مبادله پیام نداست .

حسینی اظهار کرد: با اسقاط هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس ضربه نظامی سختی بر آنها وارد شد که حیثیت نظامی آمریکایی‌ها را بر باد داد.

خطیب جمعه دیر یادآور شد: توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه سومین ضربه مقتدرانه بر پیکر استکبار بود که بدانند اگر روزی بخواهند جلوی صادرات نفت ما را بگیرند هر ضربه‌ای وارد کنند ضربه محکم‌تری به آنها وارد می‌شود.

وی با اشاره به ضربه اطلاعاتی و شناسایی شبکه جاسوسی سیا در ایران و متلاشی شدن آن، گفت: ضرباتی که بر پیکر استکبار و استعمار وارد شد ، کشورهای مرتجع منطقه را از خواب خرگوشی بیدار کرد که این‌هایی که نمی‌توانند از خودشان دفاعی داشته باشند چگونه توانایی حمایت از کشورهای عربی دارند.

پایان خبر /

ارسال نظرات
پر بیننده ها