همزمان با برگزاری نشست هماهنگی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و ادارات برگزار شد، انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۴۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، انجمن قصه گویی آذربایجان‌غربی که یکی از شاخه‌های انجمن قصه گویی کانون کشور است با هدف ایجاد بستر مناسب جهت سازماندهی، توسعه آموزش و ترویج فعالیتها و برنامه‌های قصه گویی در کشور و ایجاد توسعه روابط پویا با سایر کشورهای جهان، به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

جواد زاهدی در ابتدای این نشست، تعامل نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را زمینه ساز گسترش کمی و کیفی راهکارهای احیای فرهنگ قصه گویی عنوان کرد.

زاهدی افزود: توجه به تأثیرات مهمی از قبیل انتقال مفاهیم آموزشی، تقویت اعتماد به نفس، گسترش جامعه پذیری و پرورش قدرت تخیل که تنها بخشی از تأثیرات متعدد قصه گویی است، ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله قصه گویی را برجسته می کند.

این مسوول ضمن تشریح محورهای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، از برگزاری مرحله استانی این جشنواره در مهرماه سال جاری در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی در آبان‌ ماه سال جاری نیز میزبان مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است؛ ۶ استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و قزوین به عنوان استان‌های عضو منطقه یک کشوری در این جشنواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/100/ب

ارسال نظرات