خبرهای داغ:
خطیب جمعه قم:

اجازه ناامنی در خلیج فارس را نخواهیم داد

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که رسما به دنیا اعلام می کنیم که خواهان آزادی و امنیت راه های کشتیرانی هستیم، بیان کرد: اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نمی دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۱۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالروز چهلمین سالروز نماز جمعه در کشور بیان کرد: اولین نماز رسمی در جمهوری اسلامی در روز 5 مرداد تشکیل شد؛ زیرا پیش از انقلاب آیت الله العظمی اراکی مراسم نماز جمعه در قم را به جای می آوردند.

وی افزود: نماز جمعه به منزله یک رساله بسیار قوی است که هر هفته در قرارگاه های نماز جمعه و مصلاها برگزار می شود؛ مردم در نماز جمعه نسبت به مسایل روز جامعه آگاهی پیدا می کنند.

نمازهای جمعه، مرکز حل اختلاف است

خطیب جمعه قم اظهارکرد: یکی از عواملی که مردم را پس از چهل سال و در همه صحنه ها در مقابل هجمه ها نگاه داشته، برپایی همین نماز جمعه است؛ مردم در نماز جمعه توطئه شناس می شوند؛ نمازهای جمعه، مرکز حل اختلاف است.

وی گفت: نماز جمعه دارای دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی است؛ از همین روی است که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه نسبت به مردمی بودن و حساس بودن نسبت به انقلاب و توطئه های دشمنان، توسط ائمه جمعه تاکید کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: یکی از مسایلی که امروز در جامعه ما مطرح است و دین داران ما نگران آن هستند، تقوا در مورد عفاف و حجاب در جامعه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که بیان کردند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: وی با نکوداشت آیات طالقانی و مشکینی بیان کرد: آیت الله مشکینی انسانی عالم، فقیه، مجاهد و متخلق به اخلاق الهی بود؛ خطبه های سازنده و اخلاقی ایشان به شکلی بود که وقتی کسی از پای خطبه های ایشان برمی خواست احساس آرامش می کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایشان مسئولیت های سترگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و سنگربان بزرگ نماز جمعه بود؛ ملت ما به آیت الله ها مشکینی ها افتخار می کند.

وی با اشاره به توقیف کشتی نفتکش انگلیسی گفت: متاسفانه رسانه های دنیا که عده ای از آنها مزدوران غربی ها هستند، زمانی که نفتکش ما در جبل الطارق توسط انگلیسی ها توقیف شد، این رسانه سکوت کردند، ولی رهبر ما فرمودند که نیروهای مومن ما در جایی که باید اقدام لازم را انجام می دهند؛ آنها کشتی ما را نابجا توقیف کردند ولی ما بر اساس مقررات بین المللی این کشتی متخلف را توقیف کردیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: دشمنان تصور می کنند این نیروی نظامی و امنیتی ما همان سیستم گذشته است، ولی کور خوانده اید و هر اقدامی انجام دهید این ملت بیدار تو دهنی سختی به شما خواهد زد.

خطیب جمعه قم با ذکر این مطلب که رسما به دنیا اعلام می کنیم که خواهان آزادی و امنیت راه های کشتیرانی هستیم، بیان کرد: اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نمی دهیم.

وی با اشاره به دستگیری جاسوسان آمریکایی گفت: رهبری عزیزما بارها بر مساله نفوذ تاکید می کنند ولی عده ای این بحث را جدی نگرفتند، ولی شاهد بودیم که عده ای از جاسوسان در مراکز حساس نفوذ کرده بودند ولی به فضل خدا توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما دستگیر شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سفر جانشین حماس و دیدار با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر مساله مقاومت تکیه کردند و روی این مساله که خداوند وعده داده است بر اساس مقاومت، پیروزی قطعی است و این که سید حسن نصرالله بیان کرده است روزی در قدس نماز می خوانیم، قطعا این سخن از نظر منطقی و عقلی درست است و محقق خواهد شد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: روزگاری فلسطینی ها با سنگ مبارزه می کردند ولی امروز به هر نقطه ای در اسراییل که ارایه کنند حمله خواهند کرد.

وی با اشاره به ایام حج گفت: در این ایام تعداد زیادی از مومنان راهی حج شدند و برای این عزیزان نیزدعا می کنیم که با حج مقبول به وطن بازگردند و میزبانان خانه خدا نیز باید رعایت میزبانی کنند که این مساله آبرو و اعتبار آنها محسوب می شوند.

آیت الله بوشهری در پایان خطبه دوم خود بیان کرد: بر اساس اطلاعات مدیران آموزش و پرورش از اول مرداد برای کسانی که بی سواد هستند، کلاس های نهضت سوادآموزی آغاز می شود و  این بشارت داده شده که استان قم در میان سایر استان ها در این زمینه دارای رتبه برتر بوده است.

وی با اشاره به روز زیارت امام رضا(ع) و دحوالارض تصریح کرد: روزه گرفتن روز 25 ذی قعده در روایات ما، پاداشی نظیر 70 سال روزه و 100 سال عبادت دارد؛ نباید از این روزها غفلت کرد.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز گفت: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین مسایلی است که در حوزه اجتماعی اسلام دارای اهمیت فوق العاده است.

وی افزود: یک دسته از موانع تحقق عدالت اجتماعی مرتبط به مسئولان و یک دسته از این مسایل نیز به مردم باز می گردد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: اگر مدیران و مسئولان و مردم در امور خود پیش داوری کنند و از نظر کارشناسان استفاده نکنند و بر اساس حدس و گمان مطالب خود را بیان کنند قطعا مشکلاتی در این زمینه ایجاد می شود.

وی گفت: وقتی تمایل حاکمان، حاکم بر حکمرانی آنها شد، چنین جامعه ای رنگ عدالت اجتماعی را نخواهد دید.

ارسال نظرات