حسن شمشادی:

شما بروید زندگی کنید؛ بچه‌های حاج قاسم هستند

حسن شمشادی در مراسم رونمایی مستند «خاطرات خبرنگار جنگ»، سخنان تندی را نسبت به منتقدانِ جنگ با داعش در عراق بیان کرد.
کد خبر: ۹۱۵۹۵۸۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مراسم رونمایی از مستند «خاطرات خبرنگار جنگ» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم، وحید چاووش، کارگردان این مستند، حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما و جمعی از علاقه‌مندان حضور داشتند. 

در ابتدای این برنامه، وحید چاووش صحبت کرد و در سخنانی کوتاه گفت: باید از محسن یزدی تشکر کنم که کمک کرد این مستند ساخته شود.

در ادامه حسن شمشادی به روی صحنه آمد و گفت: مجری برنامه به بازنشستگی من اشاره کرد. باید بگویم که بعد از 25 سال مداومت در کار خبر و 5 سال کارهای جسته و گریخته در صدا و سیما بازنشسته شدم که الحمدالله رب العالمین. اگر چه خبرنگار بسیجی بازنشستگی ندارد و پایان کارش شهادت خواهد بود که آمین یا رب‌العالمین.

وی ادامه داد: برای ساخت این کار باید به وحید چاووش خدا قوت بگویم چرا که گوشه‌ای از جنایات داعش در عراق را به تصویر کشید. مطمئنا اگر چنین اتفاقی برای صهونیست‌ها رخ می‌داد صدها فیلم، کتاب و رسانه از آن می‌ساختند اما 1900 شیعه جوان عراقی 18 تا 23 ساله در چنین جنایتی به دست داعش که دست پرورده آمریکا، اسرائیل و عربستان است در یک صبح تا شب در پادگان اسپایکر تکریت کشته می‌شوند و همه سکوت می‌کنند. این موضوع از مظلومیت شیعه و جبهه مقاومت است. جالب است که این مظلومیت نه تنها در رسانه‌های عبری و غربی است بلکه در بین خودمان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: نمی‌گویم که کار آقای چاووش بی عیب و نقص است چرا که هیچ کاری بی‌عیب و نقص نیست. مستند خاطرات خبرنگار جنگ، روایتی از یک خبرنگاری است که خاطرات خود را بیان می‌کند و به نظرم به نوع خود کاری است که قابل عرضه و دیدن است. این فیلم داعشی را نشان می‌دهد که به دست صهیونیسم و آمریکا و با اهداف مختلف خلق شد. این فیلم یک بخش کوچک از یک جنایت بزرگ را از نگاه یک خبرنگار دست از جان شسته و جسور روایت می‌کند.

شمشادی به تقابل اهل سنت با داعش اشاره کرد و گفت: اگر یک عده بیایند و بگویند که داعش برای حمایت از اهل سنت شکل گرفت، یک دروغ بزرگ گفته‌اند. اهل سنتی که به دست داعش در سوریه و عراق قتل عام شدند و هیچ تصویری از آن بیرون نیامد و تنها تصاویری که منتشر شد، فیلم‌هایی بود که خود داعشی‌ها گرفته بودند. باید بدانید که اولین کسانی که توسط داعش به شهادت رسیدند، 3 راننده کامیون سوری بودند که در مرز در حال تردد بودند. آنان تنها به این جرم که نمی‌توانستند در برابر داعشی‌ها نماز و اذان را آن‌گونه که آنان می‌خواستند بخوانند، در برابر دوربین‌ها تیر باران شدند. در این جا خوب است که یاد کنیم از مدافعان حرم که در برابر داعش ایستادند و شهید شدند.

این خبرنگار صدا و سیما به فعالیت ضعیف رسانه‌ای در پرداخت جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت:‌ اکنون نزدیک به یکصد ماه از آغاز بحران در سوریه گذشته است اما آن چنان در انجام فعالیت رسانه‌ای برای جبهه مقاومت عاجر مانده‌ایم که عده‌ای می‌آیند و می‌گویند ما در سوریه چه می‌کنیم؟ داعش را چه کسانی درست کردند؟ کسانی که از اساس با اسلام مخالف بودند، کسانی که در ظاهر مسلمان بودند اما در باطن نه. داعش را در عراق و سوریه درست کردند تا به نام اسلام به اسلام ضربه بزنند که اگر هر کس خواست در گوگل درباره اسلام سرچ کند تصاویر داعشی‌هایی را ببیند که سر می‌برند و الله اکبر سر می‌دهند. پس از موج عظیم اسلام خواهی که در اروپا و آمریکا ایجاد شد، داعش را شکل دادند تا هر کس خواست به سمت اسلام بیاید تصاویر سر بریدن را به او نشان بدهند و بگویند که این اسلام است. داعش ایجاد شد تا ترمز دستی اسلام‌خواهی را در اروپا و آمریکا بکشند. داعش در عراق و سوریه کاری کرد که 135 هزار نفر به نام جهاد قتل عام شدند.

او در پایان گفت: هدف داعش ما نیز بودیم. ما به عنوان جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی از اهداف اصلی داعش بودیم تا امنیت ملی ما از بین برود. متاسفانه در این میان کوته‌فکرانی که البته تعداد کمی از آنان هم‌وطن ما هستند وجود داشتند که تحت تاثیر تبلیغات به عکس صهیونیسم و آمریکا و سعودی قرار گرفتند تا بگویند که داعش را خود جمهوری اسلامی درست کرده و از آن حمایت می‌کند. جالب است بدانید که یکی از فرماندهان میدانی داعش وقتی موصل را تسخیر کرد در میدان اصلی این شهر ایستاد و در برابر دوربین داعش گفت که ما این پیروزی را به خلیفه ابوبکر البغدادی تقدیم کرده و به زودی پرچم داعش را در تهران برافراشته می‌کنیم. یک عده می‌آمدند و می‌گفتند بگذارید زندگی کنیم. در جواب آنان می‌گویم که بله بروید، زندگی کنید، سفر کنید، خارج بروید و دور دور بزنید چرا که کسانی هستند که برای دور دور کردن شما بروند و جان بدهند. خاطرم هست در زمانی که داعش به 25 کیلومتری مرز ایران رسیده بود، افراد زیادی در صفحه شخصی من پیام می‌دادند که ما پاسپورتمان آماده است، زندگی‌مان آماده است و ... اگر قرار است که داعش به ایران وارد شود، به ما اطلاع بدهید که زودتر برویم. در پاسخ به آنان می‌گفتم که بروید چرا که بچه‌های حاج قاسم هستند و دفاع می‌کنند. حتی بعدا که خطر نیز دفع شد، با زخم‌زبان‌ها و بعضا فحاشی‌هایشان از مدافعان ما پذیرایی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار