مدیر جهاد کشاورزی دماوند گفت: ۹۰۰تن سیب تنظیم‌بازاری که قرار بوده است برای تنظیم بازار شب عید توزیع شود با توجه به تأخیری که در تخلیه سیب‌ها صورت گرفت کیفیت آنها پایین آمده و قابل ارائه به بازار نیست.
کد خبر: ۹۱۵۹۵۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین اردلانی مدیر جهاد کشاورزی دماوند در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: هرساله جهت تنظیم بازار میوه شب عید، سیب و پرتقال از جانب دولت خریداری می‌شود و سال گذشته هم به‌روال قبل این اقدام توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی به انجام رسید و محصول سیبی که هم‌اکنون در سردخانه دماوند موجود است از طریق سازمان مرکزی تعاونی روستایی برای محصولات استراتژیک کل کشور خریداری شده تا در زمان نیاز بازار شب عید در استان‌های مختلف به بازار ارائه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا دو هزار تن سیب خریداری شد، اما 1100 تن آن استفاده شد و 900 تن در سردخانه باقی ماند و مورد استفاده قرار نگرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: نماینده شهرستان هم دو ماه پیش وارد عمل شد و در مجلس تذکر داد تا زودتر این محصول سیب از سردخانه‌ها خارج شود اما همه محصولات خارج نشد و هم‌اکنون در حال تخلیه است.

بیشتر بخوانید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: سیب‌های موجود در سردخانه دماوند که برای تنظیم بازار شب عید خریداری شده بود باید زودتر از این‌ها وارد بازار می‌شد و با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر محصولات جدید برداشت می‌شود در تخلیه این محصولات از سردخانه‌ها تأخیر زیادی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأخیری که در تخلیه سیب‌ها صورت گرفته کیفیت سیب‌ها پایین آمده و قابل ارائه به بازار نیست.

ارسال نظرات