خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی گفت: انگلیس باید بداند که جواب توقیف کشتی ایران، توقیف کشتی آن‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۵۹۵۴۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش انگلیسی اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت جای تبریک دارد، توفیق نفتکش انگلیسی جواب حرکت دشمن بود.

وی با بیان اینکه سپاه با این حرکت خود پوزه دشمن را یک بار دیگر با شجاعت به خاک مالید، افزود: دشمن ما هر روز ذلیل‌تر و خوارتر از دیروز خواهد بود و مردم باید این را بدانند که این یک پیروزی عزت‌مندانه بود و نخست وزیر جدید انگلیس نیز همچون ترامپ است. 

امام جمعه اصفهان به روز زیارتی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: درباره زیارت امام رضا (ع) روایات بسیاری آمده است اما خود حضرت می‌فرمایند: «هرکه من را زیارت کند در حالی که عارف به حق من باشد، من و پدرانم در روز قیامت شفیع او خواهیم بود و هرکس که ما شفیع او باشیم اهل نجات است.»

وی با اشاره به سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بیان کرد: برپایی نماز جمعه فرمانی حکیمانه از سوی امام راحل بود. بنابراین امروز که 40 سال از این تاریخ می‌گذرد شاهد برپایی با شکوه نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور هستیم و این سالروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در روایات بسیاری از ائمه اطهار (ع) از فضائل نماز جمعه سخن به میان آمده است، جمعه روزی با عظمت ذکر شده و عید مسلمانان نام دارد، همچنین برای این روز اعمالی نیز آورده شده از جمله غسل جمعه؛ همچنین باید اشاره کرد که در وسائل الشیعه به صورت ویژه در 60 باب به بحث نماز جمعه پرداخته شده است.

وی با اشاره به برخی روایات که بر برپایی نماز جمعه و لزوم حضور مسلمانان در این نماز عبادی و سیاسی تاکید شده است، گفت: در روایات آمده است که قدمی نیست که به سمت نماز جمعه برداشته شود مگر آن قدم از آتش جهنم حرام گردد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان باید در بحث مراقبت از خود یک واعظ درونی داشته باشند، گفت: مراقبت از خود به معنی مراقبت از اعمال و رفتار انسان سبب می‌شود تا راه صحیح حرکت در مسیر اصلاح و تقوا را در پیش بگیرد.

وی افزود: خداوند و فرشتگان نیز دیگر مراقبان انسان هستند، علاوه بر این پیامبر اکرم (ص) و امامان (ع) و همچنین بر اساس روایات، زمین نیز دیگر مراقب انسان هستند، به این معنی که زمین درباره اعمال و رفتار انسان در روز قیامت شهادت می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها