مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) به اشاره به تاکیدات رهبری نسبت به کار تشکیلاتی بیان داشت: کارکرد صالحین باید تشکیلات محور شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۵۲۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

 حجت الاسلام و المسلمین حمید حمیدی‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: معاونت تعلیم و تربیت سپاه و بسیج دو موضوع توانمندسازی ارکان صالحین و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به جد دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در معاونت  تعلیم و تربیت دنبال می‌کنیم توانمندسازی ارکان شجره طیبه صالحین است.در سال‌های گذشته این آموزش‌ها به شکل انفرادی برگزار می‌شد و هر یک از ارکان صالحین جداگانه آموزش می‌دیدند. اما آنچه به عنوان  نقطه مغفوله در این آموزش ها به چشم می‌خورد منفک بودن ارکان صالحین بود و ما انسجام و اتصال و ارتباط شبکه را احساس نمی‌کردیم ولی امسال بنا را براین گذاشتیم که اموزش ها با سه رویکرد برگزار شود که اولین رویکرد نوع و شکل اجرایی آن است بطوریکه ارکان صالحین با هم اموزش ببینند و در یک آموزش این ارکان کنار هم قرار بگیرند.

وی به رویکرد دوم این آموزش ها اشاره کرد و افزود: رویکرد دوم دنبال کردن موضوعات تشکیلاتی و مهارت افزایی بود.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) در ادامه سخنان خود گفت: رهبری از سال 62 نسبت به کار تشکیلاتی تاکید فراوان داشتند که  متاسفانه هیچ یک از نهادها حتی نهادهای انقلابی دقت لازم به این موضوع نداشتند لذا درصدد شدیم که کارکرد صالحین باید تشکیلات محور شود.

وی با بیان اینکه مهارت در ارکان صالحین حلقه مفقوده دیگری است، خاطرنشان کرد: مهارت در مخاطب شناسی، ارتباط با مخاطب، کار دسته جمعی، جذب، اثربخشی و کارکرد اجتماعی باید در صالحین مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی فر بیان داشت: قرار است در این دوره‌ها آحاد ارکان شبکه را با نگاه مسئله شناسی، ظرفیت شناسی، اقدام و عمل توانمند کنیم یعنی به رکن شبکه صالحین تکنیک کشف مسئله را یاد بدهیم مثلا تبیین کنیم شبکه صالحین نقشش در بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق جامعه پردازی و یا در حوزه اخلاق و معنویت و سبک زندگی چیست و در انتها آنچه که قرار است خروجی این دوره باشد این است که ارکان صالحین در شهرستان و حوزه استحفاظی آموزه‌های خود را به کار عملیاتی محور تبدیل کنند.

وی در ادامه پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب را بخش مهمی از رویکرد صالحین عنوان کرد و افزود: باید گفتمان فکری رهبر معظم انقلاب را در گام دوم تحقق بخشیم.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) از شرکت 5600 خواهر و برادر ارکان صالحین در این دوره توامندسازی خبر داد و ابراز داشت: این دوره از اول تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 وی به حضور اساتیدی از مرکز مطالعات راهبردی سپاه، استادیاران صالحین استان و مدیران تعلیم و تربیت نواحی در این دوره اشاره کرد.

حمیدی فر در پایان حفظ انسجام شبکه صالحین، توامندسازی ارکان صالحین جهت کار عملیاتی، پیدا کردن کارکرد میدانی و اجتماعی و داشتن رویکرد ارتباطی ارا از اهداف این دوره برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها