خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: همانطور که نماز جمعه در خدمت مردم و مسئولان است، همه و همه خودشان را نسبت به تقویت نماز جمعه مدیون بدانند.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب و بزرگداشت یاد شهدای محراب، اظهار کرد: الحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ششمین سال است نماز جمعه در شهر ولايتمدار و دارالمؤمنین شهر چمران برگزار می‌شود.

وی افزود:  قسمتی از برکات آن خود برگزاری نماز جمعه است که در قرآن کریم و روایات زیادی نسبت به اقامه آن تاکید مؤکد شده است به طوری که در این روایات از سفر و کار کردن از صبح جمعه تا نماز جمعه نهی شده و ترک نماز جمعه را موجب تسلط شیاطین و عدم داشتن بصیرت و از جمله غافلان شمرده شده است.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: نماز جمعه پایگاه وحدت، مدیریت فرهنگی، میثاق با ولایت، احیای هویت سیاسی، اجتماعی اسلام، نمایشگاه اقتدار جامعه اسلامی، کلاس گسترده معارف و احکام سیاسی اسلام در هر هفته، دعوت مردم به یاد خدا و تبیین دستاوردهای اسلام است.

هاشمی متذکر شد: سزاوار است همانطور که نماز جمعه در خدمت مردم و مسئولان است، همه و همه خودشان را نسبت به تقویت نماز جمعه مدیون بدانند. تاریخ ثابت کرده که وعده‌های حیات بخش اهل بیت (ع) نسبت به اقامه نماز جمعه تحقق پیدا کرده و از جمله برکات آن پیروزی‌های میدانی و خاموش شدن آتش فتنه‌های مختلف و بصیرت‌بخشی که خود پیشگیری از ایجاد فتنه‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: ظرفیت دیگر نماز جمعه علاوه بر یاد خداوند متعال و تقوا محوری و توصیه‌های اخلاقی هفتگی که برکات خودش را دارد،  ظرفیت پیگیری مشکلات جهان اسلام و همچنین کشور و همینطور انعکاس مشکلات شهر به مسئولان و مطالبه برای حل آن است.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک عید غدیر اظهار کرد: این عید، عید انتصاب امیرالمومنین علی (ع) به ولایت و امامت است و با توجه به تاکیدات فراوان در روایات و سیره اهل بیت (ع) نسبت به بزرگداشت این ایام، مناسب است آحاد مردم، متوليان حسینیه‌ها و مساجد و مسئولان مربوطه مهیای تکریم و تعظیم این ایام باشند.

هاشمی افزود: جامعه بشری عموماً و جامعه اسلامی خصوصاً نیاز ضروری به فکر و سیره عملی آن امام همام دارد. مدرسه امام علی (ع) مدرسه دفاع از مظلوم با هر قوم و ملت و قبیله و مذهب بوده و مدرسه‌ای است که حامی و مدافع فقرا و محرومان و ایتام در هر مکان است. مدرسه‌ای است که مقاومت ضد هر ظالم و جائر و مستکبر در جای جای عالم است. 

وی خاطرنشان کرد: غدیر برکات عظیم و ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراوان دارد اگر از آن استفاده شود جامعه بشری و اسلامی را به بهشت دنیا هدایت خواهد کرد. فتوای آیت‌الله سیدعلی سیستانی و بسيج مردمی حشدالشعبی علیه داعش و نابودی آن یک کلمه از برکات کتاب عظیم غدیر است.

خطیب جمعه شهر چمران گفت: هدایت‌های حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب از برکات غدیر است. مقام معظم رهبری که این روزها جای جای جهان در شبکه‌های مختلف خبری آن هم توسط دشمنان انقلاب زبان به مدح و ثنای این سید باز کرده‌اند که اقتداری برای کشورش آفریده که برای حفظ امنیت آن با هر کس با هر حجمی درمی‌افتد.

هاشمی ادامه داد: اسقاط پهباد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی از دل چهار ناو آمریکایی و انگلیسی نمونه بارز آن در چند روز اخیر است. سزاوار است مسئولان قدر این رهبر را بدانند و با عمل به توصیه‌های ایشان سبب پیشرفت بیشتر کشور در تمام ابعاد شوند.

وی در فراز پایانی خطبه‌ها با گرامیداشت نهم مرداد روز صدا و سیما، اظهار کرد: صدا و سیما تاثیرات فرهنگی، اجتماعی فراوانی بین جامعه دارد. انتظار می‌رود برنامه‌های آن در طراز گام دوم انقلاب باشد. به تصویر کشیدن واقعیات جامعه و مسئولان، مورد حمایت جامعه است.

امام جمعه شهر چمران اضافه کرد: مطالبه‌ای از صدا و سیمای خوزستان داریم و چند بار نیز بر آن تاکید کردیم و آن آوردن آنتن شبکه دیجیتال به شهرستان و به ویژه در شهر چمران است. بسیاری از مؤمنان برای دریافت و استفاده از شبکه‌های ملی از تلویزیون دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته شهر چمران به مناسبت چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از ائمه موقت جمعه این شهر، رؤسای کلانتری 15 و حوزه مقاومت بسیج چمران به پاس تأمین امنیت نماز جمعه و همچنین رسانه‌هایی که خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران را منعکس می‌کنند تقدیر شد. برپایی میز سلامت، میز خدمت و اجرای سرود از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه نماز جمعه این هفته شهر چمران برگزار شد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها