اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت گرامی‌داشت پنجم مرداد سالروز عملیات غرور انگیز و مقتدرانه «مرصاد» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۵۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت گرامی‌داشت پنجم مرداد سالروز عملیات غرور انگیز و مقتدرانه «مرصاد» بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است:دفاع مقدس ملت ايران در آخرين سال خود شاهد حوادث تلخ و شيرين بسياری بود. فشار طاقت فرسای قدرت‌هاي استكباری، جمهوری اسلامی ايران را با مشكلات فراوانی در زمينه‌های نظامی، سياسی و اقتصادی مواجه ساخته بود. از سوی ديگر، رژيم متجاوز بعثی نيز با استفاده از حمايت‌های گسترده شرق و غرب، ضمن بازسازی ارتش شكست خورده عراق، برای هجومی دوباره خود را آماده می‌كرد.

این بیانیه می‌افزاید: بنابر این چهار روز پس از پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل، قوای رژيم بغداد در 31/4/1367 به منظور تصرف بخش‌هايی از ايران، تجاوز گسترده‌ای را آغاز كردند؛ در این عملیات که سازمان مجاهدین آن را عملیات «فروغ جاویدان» نامیدند، رجوی خود شخصاً و مطابق معمول، شرکت نداشت و از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می‌کرد. فرمان آتش را نیز مریم رجوی و البته از محل امنی در خاک عراق صادر کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: اين حركت سريع و حساب شده دشمن، طراحان جنگ و رزمندگان را غافل‌گير كرد. به محض رسيدن خبر هجوم منافقين و ارتش عراق به شهرهاي مختلف كشور، خيل عظيمی از نيروهای داوطلب به سوی جبهه‌ها روانه شدند و تحت عنوان عمليات «مرصاد» به سركوب حملات عراق و منافقين پرداختند. همين امر، محاسبات دشمن را در تصرف بخشی از كشور ايران برهم زد.

در بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران آمده است: عمليات مرصاد در تاریخ 5/5/1367 با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتيبانی هوا نيروز ارتش و با رمز «يا صاحب الزمان (عج)» برای مقابله با حركت منافقين و بازپس‌گيری مناطق اشغال شده و با هدف انهدام عناصر ضدانقلاب انجام شد که طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین به هلاکت رسیدند و مابقی پا به فرار گذاشتند.

این بیانیه می‌افزاید: شکست سنگین سازمان مجاهدین خلق در عملیات مرصاد ضربه شدیدی بر روحیه باقی مانده نیروهای این سازمان وارد کرد. بسیاری از افراد سازمان که به اسارت درآمده بودند، از سرخوردگی و بن‌بست سازمان سخن به میان می‌آوردند و بسیاری دیگر نیز که موفق به فرار از سلطه سازمان شده بودند، به ایران بازگشته و یا به کشورهای اروپایی رفتند. صدام نیز 10 روز پس از این شکست با برقراری آتش بس در تمام طول خطوط جنگ موافقت کرد.

در پایان بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران آمده است: عملیات مرصاد نقطه شکست سازمان مجاهدین خلق درعراق بود. سازمان درپی این عملیات و تحولاتی که در روابط ایران و عراق به وجود آمد هر روز و بیش از پیش منزوی شد. این پیروزی بزرگ و کشتار دسته جمعیِ بدترین و خبیث‌ترین دشمنان اسلام، موجب رضایت خاطر رزمندگان اسلام شد و پایان نبرد هشت ساله دفاع مقدس با این عملیات درخشان مرصاد انجام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها