خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین
سرهنگ اشرفی گفت: 81 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری ها در 3 ماهه اول سال جاری با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری منجر به مصالحه شده است.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

سرهنگ سید مجتبی اشرفی در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: 81 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری ها در 3 ماهه اول سال جاری با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری منجر به مصالحه شده است.

وی گفت: امروزه با افزايش لحظه‌اي فناوري در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه در حوزه فضاي مجازي و رسانه‌ها از يک طرف و عدم بهره‌مندي عموم مردم از دانش و مهارت‌هاي زندگي جهت سازگاري خود و اطرافيان از سوي ديگر موجب شده تا آسيب‌هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي منجر به ايجاد فضاي اضطراب در جامعه شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: ارتقاء سطح اين آموزش ها موجب پيشگيري از وقوع جرايم و آسيب‌ها در جامعه مي شود و در اين راستا نقش مراكز مشاوره را در پيشگيري از آسيب هاي رواني و اجتماعي مهم است.

سرهنگ اشرفی با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری بیش از یک هزار و 490 پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در سطح استان ارجاع شده است، خاطر نشان کرد: 81 درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مددکاری کلانتری ها با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: بیشتر پرونده های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریها مشکلات خانوادگی با 39 درصد با بیشترین فراوانی بوده که خدمات مشاوره رایگان در چندین جلسه به مراجعان ارائه شده است.

معاون هماهنگ کننده استان قزوین یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره فعال در مناطق پرخطر و آموزش مهارت هاي زندگي ، نحوه حل مشکلات بين فردي و تعارضات خانوادگي در جهت کمک به پيشگيري از جرايم و افزايش اعتماد عمومي و جلب بسترهاي مشارکتي یکی از ابزارهای مهم پلیس در حزوه مشاوره بوده به طوری که درطی 3 ماهه سال جاری تعداد47جلسه آموزشی در سطح جوامع هدف (مدارس-مساجد و کانون های فرهنگی) برگزار و در مجموع تعداد بیش از 2 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

سرهنگ اشرفی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتریها در زمینه های مختلف روان شناختی، خانوادگی، فردی،حقوقی، انتظامی و غیره همه روزه در ساعات اداری به مراجعان خدمات ارائه می کنند. شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره می توانند با به مراجعه مرکز مشاوره و یا دوایر مددکاری کلانتری ها و یا با شماره تلفن 21821171 تماس و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها