خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

مسئولان برای اجرای باشکوه برنامه‌های عید غدیر هم‌افزایی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه هماهنگی برنامه های عید غدیر گفت: مسئولان برای اجرای باشکوه برنامه‌های عید غدیر هم‌افزایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۷۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه هماهنگی برنامه های عید غدیر اظهار کرد: باید علاوه بر برنامه‌هایی که در روز عید غدیر برگزار می‌شود، آیه اکمال درباره واقعه غدیر مورد توجه قرار گیرد که خداوند فرمود امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم. 

وی تصریح کرد: در واقعه غدیر خدا به نبی مکرم اسلام (ص) فرمان داد «اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏‌اى» و این مهم نشان دهنده اهمیت واقعه غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید پیام غدیر را به سایر ملل مسلمان منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان جهان وقتی با پیام غدیر و مکتب اهل بیت (ع) آشنا می‌شوند، به آن روی می‌آورند و لازم است در راستای انتقال پیام غدیر تلاش‌های جدی‌تری انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی خود را شهر علم و امام علی (ع) را دروازه آن شهر معرفی می‌کند، افزود: این حدیث گهربار نشان می‌دهد شناخت پیامبر (ص) با شناخت امیرالمؤمنین (ع) محقق می‌شود و هر کسی علی (ع) را نشناسد از حقایق قرآنی به دور خواهد ماند.

 

وی بر احیای معارف امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد و گفت: یکی از مسائلی که در معارف امیرالمؤمنین (ع) بر آن تأکید شده است، پرهیز از دنیاپرستی است و همه می‌باید ضمن اینکه تلاش می‌کنیم خودمان از این موضوع به دور باشیم، دیگران را نیز از این کار برحذر داریم.

 

آیت‌الله عابدینی موضوع ذکر، تقوا، عدالت، روحیه جهادی، فتنه و امر به معروف و نهی از منکر را از مسائل مورد تأکید در نهج‌البلاغه برشمرد و اذعان داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند باید در قلب، زبان و عمل انزجار خود را نسبت به منکرها نشان دهید و اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارید بدترین‌هایتان بر شما مسلط می‌شوند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه بر هم‌افزایی دستگا‌ه های همسو تأکید کرد و ابراز داشت: باید همان گونه که مسئولان و هیئت‌ها در ایام محرم و ماه رمضان پای کار هستند و با یکدیگر هم‌افزایی دارند، در عید غدیر نیز همین گونه باشند تا شاهد اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها باشیم.

 

وی اولویت‌بندی برنامه‌ها را مهم و ضروری دانست و ادامه داد: اجرای فاخر، جذاب و تأثیرگذار برنامه‌ها مستلزم آن است که تعداد عناوین برنامه‌ها کم باشد تا بتوانیم با محتوابخشی هر چه بیشتر، جذابیت آن‌ها را افزایش دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر استفاده از فرصت‌های نمازهای جمعه و جماعت برای معرفی اهمیت عید غدیر تأکید کرد و یادآور شد: ائمه جمعه و جماعات تلاش کنند از فرصت‌هایی که در اختیار دارند برای معرفی اهمیت عید غدیر استفاده نمایند.

 

آیت‌الله عابدینی نقش صدا و سیما و رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی برنامه‌های عید غدیر بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی پیش از اجرای برنامه‌ها و پوشش مناسب برنامه‌ها توسط رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد.

 

گفتنی است محسن حق‌شناس دبير بنياد غدير در استان در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های عید غدیر در قزوین ارائه کرد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها