فرمانده سپاه شهرستان چناران گفت: در کنار فعالیت‌های سابق در سال جاری طرح اعتلای بسیج در قالب برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۶۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
سرهنگ پاسدار آذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در ارتباط با برنامه‌های سال ۱٣٩٨ ناحیه مقاومت بسیج چناران گفت: در کنار فعالیت‌های سابق در سال جاری طرح اعتلای بسیج در قالب برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و یکی از مهمترین برنامه‌های طرح اعتلای بسیج در شهرستان چناران که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، طرح گشت محله محور بسیج است که در سال جاری این مهم به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی در این خصوص اذعان داشت: طرح گشت محلات بسیج توسط تیم‌های بسیجی در سطح محلات و روستا‌ها برگزار می‌شود و هدف اصلی آن نیز تلاش در راستای تامین امنیت برای مردم به ویژه در ساعات شب است.
 
فرمانده سپاه شهرستان چناران به ایجاد و تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های طرح اعتلای بسیج راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه است و این مهم در راستای کمک به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است و هم اکنون ۱٨ صندوق با کمک حوزه‌های مقاومت در سطح شهرستان افتتاح شده است.
 
آذر کیش در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های طرح اعتلای بسیج، سازندگی و محرومیت زدایی است؛ این طرح نیز در گذشته وجود داشت.
 
وی به برگزاری اردو‌های جهادی با رویکردی نو به عنوان یکی از برنامه طرح اعتلای بسیج اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۵ گروه جهادی در مناطق محروم اعزام می‌شود که در روز‌های اخیر نیز این اردو‌ها در سطح روستا‌های شهرستان اعم از ساخت و آماده سازی خانه عالم روستای محسن آباد، ساخت خانه برای محرومین توسط روحانیون معزز شهرستان و حوزه مقاومت امام حسین (ع)، طرح بسته‌های حمایتی نیازمندان و رنگ امیزی و بهسازی مدارس توسط حوزه شهید فهمیده گلبهار و اعزام ۴٢ نفر از خوهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه (س) به روستای پایه که طی دو روز به پاکسازی رودخانه، غباررویی مزار شهدا، جمع آوری محصول باغداران، برگزاری کلاس‌های نمددوزی، خیاطی، میوه آرایی، کلاس زبان، سرود، احکام، مشاور خانواده و… مشغودل خدمت رسانی بودند.
 
آذرکیش با اشاره به برگزاری طرح همگام با کشاورز، اظهار داشت: طرح همگام با کشاورز در بیش از ٢٣ روستای شهرستان برای حمایت مشاوره‌ای و اجرایی کشاورزان شکل گرفته است و توسط بسیج مهندسین کشاورزی انجام می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوال در خصوص فعالیت‌های سپاه چناران در خصوص کمک به سیل زدگان استان گلستان در سال جاری گفت: بعد از وقوع سیل در استان گلستان، سپاه شهرستان چناران در قالب گروه‌های جهادی و ارسال کمک‌های نقدی به مبلغ ۶٣ میلیون تومان و ٣٨۰ میلیون کمک غیر نقدی و ساخت وبهسازی ٢۵ منازل برای سیل زدگان خدمت رسانی انجام شده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه چناران با بیان اینکه سپاه و بسیج بی ادعا معضلات اجتماعی را پیگیری می‌کند، گفت: طرح کرامت با موضوع پیشگری از اعتیاد در محلات حاشیه نشین شهرستان چناران در حال اجراست.
 
وی اظهار داشت: طرح کرامت در سال گذشته در روستای یورچوپان اجرا شد که با همکاری سایر ادارات شهرستان، اقدامات موثری در مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.
 
وی افزود: طرح کرامت نیازمند فرآیند زمانی است و نگاه اصلی ما در این طرح، پیشگیری از اعتیاد است که اگر تقویت شود بر درمان و مقابله نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.
 
فرمانده سپاه چناران با تاکید بر اینکه باید تمام ظرفیت‌های شهرستان برای اجرای این طرح بسیج شوند، بیان داشت: تلاش داریم در اجرای این طرح از همه ظرفیت‌های سپاه وبسیج، فرمانداری و ائمه جمعه و جماعات استفاده و برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم ایجاد شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام برنامه‌های بسیج با محوریت مساجد و همراه با هم افزایی اقشار مختلف در سطح شهرستان چناران اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها